Celem platformy o nazwie „Ulica Antakia” jest zwiększenie wiedzy Polaków na temat uchodźców z Bliskiego Wschodu, wyedukowanie na temat jego przyczyn i skutków oraz różnic kulturowych. W ramach projektu uruchomiono serwis ulicaantakia.com na którym możemy zobaczyć m.in. szereg krótkich filmów w estetyce „GIF”, których zadaniem jest przedstawienie problemów, z jakimi spotykają się uchodźcy.
„Ulica Antakia” to jedna z wielu ulic, która może znajdować się w każdym mieście na Bliskim Wschodzie. To symboliczna ulica , którą mieszkańcy muszą opuści , ponieważ zawitały na niej wojna i przemoc. Mieszkają przy niej różni bohaterowie, w większości muzułmanie, syryjska klasa średnia. – mówi Katarzyna Lorenz, CEO Cyber Kids on Real.
Zobacz również
Ta symboliczna ulica posłużyła nam do opowiedzenia historii o jej mieszkańcach. Ma być elementem budującym emocjonalny pomost z drugim człowiekiem. Może nim być zwyczajna sfera obyczajowa: plany, uczucia, ulubione przedmioty osobiste, przyzwyczajenia, wszystko z czego z dnia na dzień niektórzy muszą zrezygnować. Dlatego, aby przybliżyć temat uchodźstwa, zdecydowaliśmy się na konwencję mocno osadzoną w popkulturze, która jest przyjazna w odbiorze i łatwa do identyfikacji w linii odbiorca – bohater. – dodaje Dominik Cymer, Dyrektor Kreatywny Cyber Kids on Real.
Platforma jest częścią szerszych działań edukacyjno-informacyjnych Stowarzyszenia na Rzecz Integracji Społeczeństwa Wielokulturowego „Nomada”, w ramach których powstały m.in. publikacje dla pracowników służby zdrowia, pomocy społecznej i placówek edukacyjnych z rekomendacjami do pracy z uchodźcami. Działania te są realizowane w ramach projektu „Marhaba – bo warto przekraczać różne granice” realizowanego razem z Muzułmańskim Centrum Kulturalno – Oświatowym we Wrocławiu oraz Dziennikiem Opinii Krytyki Politycznej, współfinansowanego w ramach programu „Obywatele dla demokracji” finansowanego z funduszy EOG.
Klient, w drodze rekomendacji, sam zgłosił się do agencji.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing