Cyfrowa reklama z chmury na polskich lotniskach

Reklama, która jest dopasowana do potrzeb klienta i zgodna ze strategią firmy. Można nią zdalnie zarządzać i na bieżąco monitorować jej efekty. Takie zadanie postawiła przed Integrated Solutions sieć sklepów wolnocłowych Aelia, kupując usługę Digital Signage as a Service (DSaaS).
O autorze
1 min czytania 2016-11-17

Aelia Polska posiada 23 punkty sprzedaży na dziewięciu lotniskach w kraju. Na początku 2016 roku zarząd firmy postanowił wdrożyć nową koncepcję aranżacji sklepów, wykorzystującą nowoczesne technologie komunikacyjne. Jednym z jej elementów była wdrożona przez Integrated Solutions (IS), integratora należącego do Orange Polska, usługa DSaaS.

System Digital Signage polega na zdalnym zarządzaniu treścią reklamową, która jest wyświetlana na zewnętrznych nośnikach – ekranach, monitorach oraz ścianach wideo. Rozwiązanie IS oferuje w formie usługi z chmury. System jest umieszczony w data center Orange i podłączony za pomocą VPN (Virtual Private Network) do ekranów w każdym ze sklepów .

– DSaaS daje nam pełną elastyczność jeśli chodzi o planowanie emisji dziennych czy tygodniowych. Dzięki temu dział marketingu może swobodnie przedstawiać informacje o naszych własnych promocjach lub spoty reklamowe partnerów – wyjaśnia Paweł Opałko, Kierownik Działu IT w Lagardère Duty Free sp. z o.o., firmy zarządzającej siecią Aelia.

Pierwsze wdrożenie miało miejsce na Lotnisku im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Zamontowano tam m.in. trzy ściany wideo, każdą złożoną z dziewięciu ekranów. Następne było lotnisko w Balicach pod Krakowem, a już wkrótce Gdańsk.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Na warszawskim Okęciu dodatkowo w ramach projektu udostępniliśmy także ekran dotykowy na stoisku marki Chopin Vodka, na którym uruchomiona została aplikacja naszego partnera. Z kolei w naszym sklepie ToyStore powstał tzw. game corner, gdzie można skorzystać z konsoli czekając na samolot – dodaje Paweł Opałko

Dzięki DSaaS Lagardere Duty Free zmniejszyła koszty reklamowe i zyskała nowe źródła przychodów. Zaoszczędziła na druku materiałów marketingowych i spełniła oczekiwania młodych konsumentów, którzy chcą mieć intuicyjny i szybki dostęp do aktualnych promocji. Poprawiła się także współpracę marketingowa z partnerami. Teraz, mając nowe narzędzie, firma może zaoferować swoich dostawcom promowanie ich marek, co generuje dodatkowy zysk.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się