Czego chcą konsumenci? (infografika)

Jak pokazuje najnowsze badanie Sociomantic Labs, personalizacja przekazu reklamowego zdecydowanie poprawia konwersję oraz wpływa na otwartość konsumentów na skierowaną do nich informację.
O autorze
1 min czytania 2013-11-20

W świecie marketingu cyfrowego pozostaje jeszcze wiele miejsca do zagospodarowania pod kątem relacji między sprzedawcą a konsumentem. Konsumenci wykazują określone preferencje w stosunku do marki, produktów i zakupów online, o czym nie można zapominać. Mądrzy sprzedawcy dostrzegają, że zwykły retargeting może zakłócić komunikację z klientem, dlatego poszukują doskonalszych rozwiązań na drodze w docieraniu do niego ze skutecznym i dopasowanym przekazem.

Big Data = Smart Data dla lepszego zrozumienia konsumentów.

Warto wykraczać poza ograniczenia technologii czy standardy w marketingu, stawiając konsumenta w samym centrum naszej strategii. Zrozumienie tego, co lubi użytkownik sklepu oraz czego oczekuje w kontakcie z treściami generowanymi przez sprzedawcę jest kluczowe. Odpowiednie wykorzystanie danych pochodzących ze sklepu w personalizacji treści, odgrywa bardzo ważną rolę w podejściu skierowanym na potrzeby konsumentów.

Sociomantic przy współpracy z ResearchNow przeprowadził badanie, by sprawdzić jak ukierunkowana reklama dipslay oddziałuje na internautów kupujących w internecie. Oto kilka najciekawszych spostrzeżeń zawartych w infografice:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • 41 proc. e-konsumentów kupuje określone produkty wchodząc na określone strony z zamysłem, że właśnie tam je znajdzie, przy czym cena produktów również wpływa na ich decyzje zakupowe;
  • 36 proc. badanych poświęca czas na poszukiwania pożądanego produktu i dokonuje zakupu w sklepie z najniższą ceną;
  • 70 proc. badanych konsumentów czuje się komfortowo widząc reklamy czy treści skierowane specjalnie do nich, co jest dobrą wiadomością dla marketerów korzystających z tego typu rozwiązań.
  • wysoko spersonalizowane reklamy mobilne wykazują cztery razy większe prawdopodobieństwo wpływania na zachowania zakupowe – 22 proc. vs 5 proc. (niespersonalizowane).

Więcej wyników, w tym siła dobrze spersonalizowanego przekazu w odbiorze użytkowników Facebooka, w materiale źródłowym.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się