W jury kategorii Marketing & Business Solutions zasiądzie Szymon Gutkowski, managing director, DDB, Urszula Uchańska, head of marketing & marketing leader PH Philips CEE, oceniać będzie zgłoszenia w Best of the Best Europe, z kolei Mirella Panek-Owsiańska współzałożycielka „Kosmosu dla dziewczynek” w kategorii Positive Change. Natomiast w Grand Jury, znalazł się Jarosław Ziębiński, chief executive officer, Northern & Central Europe, Publicis Groupe.
Marketing & Business Solutions nagradza pojedyncze działania marketingowe lub całe programy. Do kategorii kwalifikują się wszelkie działania i pomysły biznesowe, które miały wyjątkowo pozytywny wpływ na pozycję rynkową marki, lub na jej produkty i usługi. To nowa kategoria Effie Europe 2019 (Effie Poland było pierwszym programem, który wprowadził tę kategorię u siebie), mająca na celu pokazanie spektrum działań biznesowych, w których marketing odgrywa kluczową rolę (choć nie jedyną). Kolejna nowość to kategoria Best of the Best Europe, nagradzająca najbardziej skuteczne działania marketingowe w regionie, można do niej zgłaszać kampanie, które wygrały Złote Effie w krajowych edycjach konkursu w Europie w 2018 roku. Natomiast Positive Change działa we współpracy ze Światowym Forum Ekonomicznym i docenia działania społecznie odpowiedzialne i promujące ochronę środowiska. Mogą do niej się zgłaszać marki i organizacje non-profit.
Zobacz również
Pełna lista składu jury kategorii specjalnych dostępna na stronie www.effie-europe.com/html/special-juries.asp