Chcieliśmy również dowiedzieć się, czy znajdują one czas na zakupy produktów, które nie są przeznaczone dla rodziny, dla bliskich. Ponadto zapytaliśmy o najczęściej kupowane artykuły sprawiające im przyjemność. Dowiedzieliśmy się, jak sobie radzą młode mamy i z kim zostawiają pociechy, aby pójść do sklepu dla własnej przyjemności? Ankieta została skierowana do mam dzieci w różnym wieku, nawet najmłodszych, które nie mogą same złożyć im życzeń z okazji Dnia Matki.
W wyniku badania otrzymaliśmy odpowiedzi na pytania:
Zobacz również
- Ile? 90% matek w ciągu ostatnich sześciu miesięcy kupiło jakiś produkt, który sprawił im przyjemność, a nie był artykułem dla kogoś z rodziny.
- Jak często? Zakup prezentu tylko dla siebie jest elementem codzienności dla 18% badanych. Ponad połowa z nich robi sobie prezenty raz na miesiąc lub rzadziej, a co dziesiąta wcale. 54% badanych kupuje produkty, które sprawiają im frajdę w ciągu tygodnia, a 42% w weekend.
- Co? Wiemy, jakie produkty sprawiają mamom największą frajdę. Zakup ubrań wskazało 71% mam. Na kolejnych miejscach znalazły się: kosmetyki (67%), buty (50%), książki (47%), torebki (32%), biżuteria (25%). Wśród innych artykułów wymienione zostały m.in.: sprzęt elektroniczny, aparaty cyfrowe, laptopy, telefony, tablety, słodycze, bibeloty, płyty, zabiegi kosmetyczne i SPA, kwiaty i rośliny doniczkowe.
- Gdzie? Współczesne mamy najczęściej kupują sobie prezenty w galeriach handlowych (73% wskazań), ale aż 57% wybiera sklepy internetowe w poszukiwaniu czegoś atrakcyjnego dla siebie.
Ponadto zadaliśmy mamom pytanie: „Kto zajmuje się dziećmi, podczas gdy robisz zakupy sprawiające Ci frajdę?” Spośród mam, których dzieci wymagają opieki i nie są jeszcze samodzielne największa część wybiera się na zakupy pozostawiając dzieci pod opieką męża/partnera (49%) lub dziadków (43%). Młode mamy robią sobie prezenty także wtedy, gdy dzieci pozostają w żłobku czy przedszkolu bądź z opiekunką (28%). Z tego wniosek, że może dobrym pomysłem dla ojców i dziadków jest pozostanie w Dniu Matki z maluchem, aby młoda mama mogła kupić prezent z okazji swojego święta? Zwłaszcza, że okazuje się, iż mamy najchętniej wybierają sobie prezenty w pojedynkę (62%). Zakupy dla siebie w towarzystwie koleżanki bądź męża czy partnera wskazuje odpowiednio po 33 i 32% pań.
Badanie metodą CAWI zrealizowane zostało wśród osób zarejestrowanych w społeczności Streetcom, która liczy ponad 250 tysięcy konsumentów. W anonimowym badaniu wzięło udział 2992 matek z całej Polski.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell