Czy polskie firmy posiadają strategię marketingową?

Jak się okazuje z raportu More Bananas: „Strategia marketingowa w polskich firmach”, wciąż wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, jak ważna jest strategia marketingowa. Raport More Bananas bada, czy polskie firmy posiadają taki dokument i jak on wpływa na rozwój marki.
O autorze
1 min czytania 2023-07-05

– Proces tworzenia strategii marketingowej jest niezwykle ważny i wymaga wiele czasu. Stajemy przed ważnymi pytaniami, które będą miały kluczowy wpływ na dalsze osiąganie celów firmy. Dzięki odpowiedniej strategii możemy uniknąć niepotrzebnego chaosu, a w przypadkach kryzysowych sprawnie i szybko działać – mówi Anna Ledwoń-Blacha, creative owner More Bananas. 

Blisko 74% respondentów odpowiedziało twierdząco, (a 19% przecząco) na pytanie: „czy twoja firma posiada strategię marketingową?” – tak wynika z raportu More Bananas. Powodami braku strategii są m.in. brak czasu (48%), zespołu projektowego (43%), czy pomysłu na jej stworzenie (43%). 

Z raportu można dowiedzieć się m.in. jakie są zalety posiadania strategii marketingowej, jakie powinny być jej elementy, kto za nią odpowiada i czy powinna być spisana.

Raport „Strategia marketingowa w polskich firmach” został opracowany przez Annę Ledwoń-Blachę. Objęli go patronatem m.in. Medialna Perspektywa i Marketing przy kawie. Można go bezpłatnie pobrać ze strony www.morebananas.pl/sklep.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Raport powstał w oparciu o wyniki badania ilościowego, które było realizowane od marca do czerwca 2021 roku za pomocą techniki CAWI (respondent proszony o wypełnienie ankiety w formie elektronicznej). Dane były zbierane dobrowolnie, bez gratyfikacji dla respondentów. W ankiecie, dystrybuowanej w mediach społecznościowych, wzięło udział 101 osób w wieku od 18 do 64 lat. 83% badanych to kobiety, 17% stanowili mężczyźni. 

PS Agencja More Bananas przygotowała grę „Archetypy marki”

Dzięki grze „Archetypy marki” odnajdziemy archetyp swojego brandu, korzystając z inspiracji i skojarzeń. To jeden z kluczowych elementów w komunikacji, ponieważ pozwala zachować jej spójność. Co więcej, sprawia, że marka wyróżnia się na tle innych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się