Czy roboty już wkrótce zastąpią ludzi? O tym w nowym odcinku Digi Świat

O autorze
1 min czytania 2022-11-30

Sztuczna inteligencja nie jest czymś nieznanym. Prawda jest taka, że obecnie duża część populacji ma styczność z aplikacjami AI na co dzień. Filmowe rekomendacje oparte na tym, co oglądałeś wcześniej na Netflixie? To sztuczna inteligencja. Droga i czas dostawy zamówienia Uber Eats? To też jest sztuczna inteligencja. W ostatnich latach AI wplotła się w nasze codzienne życie w sposób, z którego możemy nawet nie zdawać sobie sprawy.

Od rana do wieczora, podczas wykonywania codziennych czynności, technologia sztucznej inteligencji napędza większość naszych działań. Po przebudzeniu wielu z nas sięga po telefon komórkowy lub laptopa, aby rozpocząć dzień. Stało się to automatyczne i integralne z naszym funkcjonowaniem w zakresie podejmowania decyzji, planowania i poszukiwania informacji. Po włączeniu naszych urządzeń natychmiast wchodzimy w interakcję ze sztuczną inteligencją – rozpoznawanie twarzy, e-maile, aplikacje, media społecznościowe, wyszukiwarka Google, a nawet bankowość internetowa.

Czy roboty już wkrótce zastąpią ludzi? Coraz częściej zadajemy to pytanie bo sztuczna inteligencja wkracza w naszą codzienność coraz mocniej. Odpowiedź na to pytanie zna Ada Florentyna Pawlak – prawniczka i antropolożka technologii, która w nowym odcinku Digi Świat wytłumaczy na czym polega działanie sztucznej inteligencji i gdzie się ją wykorzystuje. Widzowie będą mogli zobaczyć roboty, których mimika i zachowanie coraz mniej różnią się od ludzkich.W odcinku zostanie przybliżony też temat wirtualnych influencerów, których odróżnienie od realnych postaci staje się coraz trudniejsze.

Więcej informacji z video i materiałach dodatkowych na stronie Fundacji Digital University.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym odcinkiem przygotowanym przez Fundację Digital University i dentsu Polska.

Patronat medialny nad akcją objęły portale NowyMarketing, Wirtualna Polska oraz Vibez. Produkcją zajęła się agencja The Story Lab (dentsu Polska).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się