Czy wideorekrutacja zrewolucjonizuje pracę HRowców?

Codzienna praca rekruterów zmienia się wraz z pojawianiem się nowych technologii. HR-owiec musi dostosować się do wymogów, jakie stawia dzisiejszy rynek pracy. Coraz częściej rekruterzy sięgają po narzędzia związane z Social Media i Internetem.
O autorze
1 min czytania 2015-08-05

Modyfikacje dotyczące formy komunikacji pomiędzy rekruterem a kandydatem dotykają nawet tradycyjnej rozmowy kwalifikacyjnej.

Wideorekrutacja to innowacyjne narzędzie HR, które pozwala na przeprowadzenie sprawnej i skutecznej weryfikacji kandydatów bez konieczności odbycia bezpośredniej rozmowy kwalifikacyjnej. Dzięki niej pominiemy etap zbierania papierowych CV, a zyskamy informację na temat profilu i umiejętności kandydata. Wideorekrutacja posiada szereg zalet, z których Rekruter może czerpać wiele korzyści:

Po pierwsze wideorekrutacja stwarza możliwość przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej bez względu na miejsce i czas. Rekruter i kandydat mogą wybrać dogodny dla obu stron termin i godzinę rozmowy. Wówczas ich kontakt staje się sprawny i funkcjonalny. Za pomocą narzędzia do wideorekrutacji można ustalić parametry przed jej rozpoczęciem, m.in. czas trwania rozmowy, liczbę pytań oraz wymagań. Tym samym weryfikacja kandydata staje się łatwa i wygodna.

Ponadto, rozmowa kwalifikacyjna online pozwoli ocenić możliwości i umiejętności kandydata. Dzięki niej z łatwością sprawdzimy poziom znajomości języków obcych, zapoznamy się z jego doświadczeniem zawodowym, oczekiwaniami finansowymi czy dyspozycyjnością.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Wszystkie te informacje zyskamy bez konieczności umawiania się na rozmowę w siedzibie firmy. Najczęściej rozmowę prowadzi profesjonalny konsultant, jednak nie ma przeszkód, by obserwował ją także klient. Dzięki temu może  poznać sylwetkę przyszłego pracownika swojej firmy i sugerować konsultantowi pytania, które powinien zadać – wyjaśnia Sandra Kluza, specjalista ds. marketingu w SMART MBC.

Kolejną z zalet wideorekrutacji jest oszczędność czasu. Rekruter ma możliwość oceny kandydatury w dowolnym miejscu i czasie oraz wielokrotnego odtwarzania zapisu rozmowy. Ponadto, wywiadem z kandydatem może się dzielić z wieloma odbiorcami przez e-mail, przesyłając im link do wideo. W efekcie czas trwania procesu rekrutacyjnego zostanie znacznie skrócony.  Za pomocą weryfikacji online, rekruter może przeprowadzać rozmowę kwalifikacyjną z kandydatami z różnych stron świata. Tym samym, w celu poznania kandydatów nie musi podróżować i narażać się na koszty z tym związane. Rozmowa rekrutacyjna live jest rozmową na żywo, przez co odzwierciedla bezpośrednią rozmowę rekrutacyjną. Wartością jest to, że można przeprowadzić ją w dowolnym miejscu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wideorekrutacja może być pomocnym narzędziem w pracy rekrutera. Niesie ze sobą wiele udogodnień i usprawnień. Z jej zalet może korzystać nie tylko rekruter, ale i kandydat. Osoby starające się o pracę, mogą wyróżnić się, przesyłając swoją aplikację w formie online. Takie zachowania z pewnością zostaną docenione i zapamiętane przez potencjalnego pracodawcę.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

 

Autorka: Weronika Sierant
Specjalista ds. Rekrutacji w firmie Smart MBC