„Lepiej bez smogu” to wielokanałowa kampania społeczna realizowana od 2019 roku, promująca przemyślaną termomodernizację budynków, jako pierwszy krok na drodze do przeciwdziałania zanieczyszczeniom powietrza. Jej celem jest podniesienie świadomości na temat źródeł powstawania smogu, a także dostępnych środków i rozwiązań pomocnych w ograniczaniu tego zjawiska. Drugi etap kampanii wystartował 21 września.
Tajemniczy apel na ulicach
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Na początku kampanii uznani sportowcy, ambasadorzy akcji – Kamil Stoch, Anka Dziedzic oraz Antonio Lindback – zachęcali w viralowych filmach do wspólnej walki o czyste powietrze. Materiały ilustrowały niestandardowe akcje z wykorzystaniem clean ads, czyli napisów graffiti wykonanych wodą na brudnych murach. Hasła „Lepiej bez Smogu” uświadamiały przechodniom w Krakowie, Wrocławiu, Warszawie, Poznaniu, Łodzi, Katowicach jak zanieczyszczone jest otaczające ich powietrze. Akcję uzupełniała platforma edukacyjna www.lepiejbezsmogu.pl, raport „Polska Ocieplona” oraz wiele innych przydatnych narzędzi, jak np. kalkulatory spalania czy e-book „Termoizolacja – zysk dla Ciebie i środowiska”.
Eksperyment z odkurzaczem
W najnowszej edycji w projekt zaangażowała się Beata Sadowska, dziennikarka i prezenterka, promotorka eko lifestylu’u. W „Studio Lepiej Bez Smogu” przeprowadza wywiady z ekspertami ISOVER na temat udziału budownictwa mieszkaniowego w produkcji smogu i dostępnych sposobów rozwiązania tego problemu. Już w pierwszym odcinku z serii filmów zachęca do małego eksperymentu z użyciem odkurzacza, który pozwala sprawdzić, jak wygląda smog unoszący się tuż za oknem. Przechodząc od małych do wielkich kroków, goście „Studia LBS” pokazują kompletną strategię walki ze smogiem, w której zastosowanie znajdują rządowe programy, takie jak „Czyste Powietrze 2.0”. Filmy przygotowane z ekspertami firmy ISOVER można obejrzeć na kanale YouTube. Premiery odbywają się w każdy piątek.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Refleksja na start
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W mediach społecznościowych promujących kampanię co tydzień w poniedziałek organizowane są konkursy z nagrodami. Cztery zadania skłonią uczestników do zastanowieniem się m.in. nad tym, czy w ich okolicy w ogóle badane jest zjawisko smogu, jakie działania można wdrożyć w każdym gospodarstwie domowym, aby ograniczać niską emisję, a także czy termomodernizacja jest korzystnym rozwiązaniem. W konkursach można wygrać solarne powerbanki, opaski Mi Band 4, rowery i wiele innych nagród pomocnych w prowadzeniu zdrowego stylu życia.
Uzupełnieniem kampanii „Lepiej Bez Smogu” jest stała pomoc ze strony marki. W partnerskich punktach sprzedaży dostępny jest folder „Termomodernizacja z ISOVER. Skorzystaj z programu „Czyste Powietrze”. Ponadto wszystkie osoby zainteresowane ociepleniem domu mogą korzystać z pomocy ekspertów Biura Doradztwa Technicznego ISOVER.