Drodzy Czytelnicy,
jak wynika z trzeciej edycji (2021 rok) badania EKOBAROMETR (1) Agencji Badań Rynku i Opinii SW Research, ponad połowa polskiego społeczeństwa (58 %) deklaruje, że w ciągu ostatniego miesiąca spotkała się z reklamą czy promocją produktu usługi, która wykorzystywała elementy ekologiczne. Co ciekawe, według tego samego badania, prawie trzech na czterech Polaków ma pozytywne podejście do reklam z elementami ekologicznymi (74%), a za ich wartość podaje się wzrost świadomości ludzi na temat problemów ze środowiskiem (50%).
Zobacz również
Co to oznacza dla branży marketingowej? Nic innego, jak to, że kampanie marketingowe przyciągają konsumentów i że marki powinny jeszcze bardziej zdecydowanie działać w tym obszarze.
W naszym najnowszym e-booku „Ekologia w marketingu” przeczytacie o wielu przykładach takich ekologicznych działań, z których inne marki mogą brać przykład. Ich komunikacja, produkty i oferowane usługi mają nie tylko realny wpływ na nasze otoczenie, ale także oddziałują na samych konsumentów, którzy bardziej świadomie robią zakupy i coraz poważniej traktują segregację śmieci.
O tym, jak firmy mogą działać na rzecz planety, opowiedziały nam takie marki jak Molok, Jet line, Answear, Żabka, Żubr, B/S/H, Robyg i TerGo.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Zanim jednak poznacie najlepsze przykłady komunikacji ekologicznej, przeczytacie poradnik „10 zasad green marketingu”, który przygotowała dla nas ekoaktywistka, Dominika Lenkowska-Piechocka (Who Will Save The Planet). Ponadto dowiecie się, czym są Startupy Pozytywnego Wpływu, o których opowiada nam prof. Bolesław Rok – współzałożyciel Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Koalicji na rzecz Gospodarki Obiegu Zamkniętego, członek Rady Programowej Instytutu Innowacyjna Gospodarka i współautor Rankingu Odpowiedzialnych Firm.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Co jeszcze znajdziecie w naszym e-booku? Eksperci z branży wyjaśniają w nim, jak działa trend eko w shopper marketingu i w ogóle w branży marketingowej, a także dlaczego pracownicy dużych firm nie dadzą się już oszukać na „ekościemę” swoich pracodawców. Dodatkowo będziecie mogli dowiedzieć się, jak temat ekologii wypada w oczach marketerów, którzy odpowiedzieli na nasze pytania krążące wokół takich tematów jak greenwashing, CSR i certyfikaty ekologiczne.
Zapraszamy do lektury i mamy nadzieję, że naszym e-bookiem zainspirujemy Was do wdrażania ekologicznych działań i do zmieniania swoich codziennych przyzwyczajeń.
Redakcja NowyMarketing
Pobierz e-booka EKOLOGIA W MARKETINGU
(1) Źródło: https://files.swresearch.pl/raportyPdf/Raport%2397-Ekobarometr-3-pomiar-full.pdf
(2) Strona Who Will Save The Planet