Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Jakie są najważniejsze aspekty polityki korzystania z narzędzi Gen AI przez agencje i marki? W jaki sposób agencje mogą zapewnić etyczne wykorzystanie Gen AI w swoich kampaniach?

SPRAWDZAM

Czym się charakteryzują użytkownicy Pinteresta w Polsce [badanie]

O autorze
1 min czytania 2022-10-14

Pinterest jest prawdopodobnie jedną z najmniej niedocenianych platform mediów społecznościowych w Polsce. Mimo mniejszej popularności od Instagrama Facebooka itp., użytkownicy w Polsce stanowią prawie 4 mln. Agencja TERRITORY Influence chciała poznać potrzeby i zachowania użytkowników platformy tak zwanych Pinnerów i przeprowadziła na nich szeroko zakrojone badania.

W przeprowadzonym badaniu wzięło udział ponad 1000 użytkowników, większość stanowiły kobiety, co w dużym stopniu jest zgodne ze statystykami Pinterest, największą grupą odbiorców platformy Pinterest stanowią Panie.

Większość ankietowanych użytkowników to milenalisi, którzy stanowią grupę wiekową od 25 do 40 lat.

67% użytkowników korzysta z platformy regularnie — co sprawia, że użytkownicy tak chętnie z niej korzystają?

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ankietowani użytkownicy jednogłośnie stwierdzili, że nie korzystają z platformy tylko po to, aby przeglądać treści dla rozrywki. Korzystają z platformy w celu odkrywania i próbowania nowych rzeczy. Aż 85% respondentów stwierdziło, że Pinterest jest dla nich źródłem inspiracji.

Większość użytkowników uważa, że czują się bezpiecznie na Pintereście, w porównaniu do innych platform (72%). Pinterest nie wywołuje w nich tyle negatywnych emocji, tak jak inne media społecznościowe, na których jest, tak ogromny nacisk na perfekcyjne życie, co często sprawia, że użytkownicy ograniczają lub zaprzestają korzystać z danych platform.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Respondenci w badaniu najczęściej opisywali Pinterest jako bezpieczną przestrzeń do relaksu, doceniali autentyczność treści i brak presji bycia perfekcyjnym (72%).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Pinnerzy są planistami i lubią podejmować działania. W przeprowadzonym przez TERRITORY Influence badaniu 85% respondentów stwierdziło, że Pinterest jest przestrzenią, gdzie mogą planować swoje przyszłe życiowe projekty, takie jak dekorowanie domu, planowanie ślubu, czy szukanie nowych przepisów.

Co sprawia, że użytkownicy Pinterest podejmują działania?

To przede wszystkim:

  • poszukiwanie nowych pomysłów, 19% użytkowników poszukuje na platformie pomysłów na odnowienie kuchni, poszukuje własnego stylu czy nowych przepisów;
  • zapisywanie pomysłów, 14% użytkowników zapisuje ulubione piny;
  • 13% użytkowników korzysta z platformy w celu konsumowania treści;
  • 11% spędza czas na Pinterest w celu znalezienia nowych marek i produktów.

Użytkownicy platformy mają również swoje ulubione kategorie, a są to: 15% wystrój wnętrz, 12% pielęgnacja, 11% design.

Twórcy są istotną częścią platformy, 31% użytkowników obserwuje twórców na Pintereście. Marki na platformie stanowią jedynie 20% użytkowników, co pokazuje, że platforma jest miejscem, które nie narzuca żadnej presji użytkownikom.