Wiele osób nadal nie ma świadomości, że urządzenia elektroniczne pobierają prąd nawet gdy aktywnie z nich nie korzystamy. Kiedy śpimy, wychodzimy spotkać się ze znajomymi, czy jesteśmy w pracy. Przypomina o tym jesienna kampania E.ON Polska, w ramach której na ulicach Warszawy pojawiły się kontekstowe billboardy.
Wraz z początkiem września E.ON Polska rozpoczął nową kampanię edukacyjną pod hasłem „Daj prądowi odpocząć”. Jej celem jest podnoszenie świadomości dotyczącej zużywania energii elektrycznej i promocja dobrych nawyków jej efektywnego wykorzystywania.
– Wiemy, że nasi klienci nie tylko zwracają coraz większą uwagę na swoje zużycie energii, ale chcą też zacząć ją oszczędzać. Wspieramy ich i udostępniamy narzędzia, które mogą im w tym pomóc – mówi Małgorzata Nieciecka-Sosińska, kierowniczka komunikacji marketingowej B2C w E.ON Polska.
– W kampanii zwracamy uwagę na najprostsze rzeczy, takie jak odłączanie nieużywanych urządzeń. To jednak pierwszy krok do wykształcenia dobrych nawyków i efektywnego korzystania z energii elektrycznej – dodaje.
Najnowsza inicjatywa warszawskiej spółki energetycznej przypomina o narzędziach online, które pomagają kontrolować zużycie energii. Wszyscy zainteresowani tym tematem mogą skorzystać z Kalkulatora online – Szkoda prądu. Pomaga on sprawdzić, ile energii elektrycznej jesteśmy w stanie zaoszczędzić, jeśli zastosujemy się do spersonalizowanych porad. Kalkulator jest na bieżąco aktualizowany i usprawniany. E.ON udostępnia też tematyczne odsłony swojego narzędzia, w których zwraca uwagę na efektywne korzystanie z energii w danym okresie. Ukazała się już odsłona świąteczna oraz letnia, a już wkrótce będzie można zapoznać się z odsłoną jesienną.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Koncepcja kampanii
– Jest to kolejna kampania E.ON, w której realizujemy strategię edukowania w zakresie oszczędzania energii, ale na sposób ludzki, przystępny i z poczuciem humoru. Dzięki temu wraz z firmą utrwalamy wizerunek marki przyjaznej, i przydatnej, wychodzącej aktywnie naprzeciw potrzebom swoich klientów, którzy chcieliby oszczędzać prąd, ale nie zawsze wiedzą jak się do tego zabrać – objaśnia Agnieszka Gozdek, Strategy Director & Partner w 180heartbeats + JUNG v. MATT
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kampania E.ON Polska opiera się na przekazach kontekstowych. W przestrzeni miejskiej reklamy dostosowano do miejsca ich wywieszenia. W metrze można zobaczyć przekaz „Ty w metrze, a prąd w domu płynie”, natomiast w często zakorkowanych punktach miasta pojawią kreacje z hasłem „Ty stoisz w korku, a prąd ciągle w ruchu”. Te, i inne odpowiednio dopasowane przekazy pojawiły się w całej Warszawie, w takich miejscach jak np. budynek dawnej Cepelii w centrum miasta, Złota 44 przy Złotych Tarasach, czy też Rondo ONZ.
Warszawiacy będą mogli zobaczyć kampanię na łącznie ponad 700 billboardach, siatkach wielkoformatowych, wiatach przystankowych i na autobusach. Jej przekazy pojawią się również w Multikinach i warszawskich kinach studyjnych oraz w przestrzeni digitalowej. Reklamy marki po raz pierwszy będzie można zobaczyć m.in. na TikToku.
Informacje o kampanii
Za wsparcie realizacji kampanii „Daj prądowi odpocząć” w warstwie marketingowej, komunikację OOH, część działań social media, koncepcję i wdrożenie kalkulatora online odpowiada agencja 180heartbeats + JUNG v. MATT. Agencja MSL realizuje powiązane z nią działania public relations, agencja Sales&More wspiera markę w działaniach digitalowych, a agencja Lettly odpowiada za wdrożenie współprac z influencerami.