Aby precyzyjnie targetować kampanie online, marketerzy mogą korzystać z danych o użytkownikach mobilnych i desktopowych z ponad 40 rynków świata.
Klienci MediaMath mogą targetować reklamy z jeszcze większą precyzją, wykorzystując dane dostępne na platformie DMP (Data Management Platform) OnAudience.com – spółki należącej do grupy Cloud Technologies. To jedna z największych na świecie platform, na której przetwarza się ponad 9 mld anonimowych profili użytkowników sieci.
Zobacz również
Po zakończeniu integracji danych należących do Cloud Technologies z MediaMath, znacząco zwiększyła się liczba dostępnych na platformie DSP profili użytkowników z regionu Europy Środkowo-Wschodniej i Skandynawii. Polska spółka dostarcza także dane o użytkownikach z kluczowych rynków w Europie i Ameryce Północnej, m.in. z Niemiec, Włoch, Stanów Zjednoczonych czy Wielkiej Brytanii.
Do szczegółowej kategoryzacji danych, lider Big Data Marketingu w Polsce wykorzystuje innowacyjne rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Informacje o użytkownikach desktopowych są automatycznie kategoryzowane na podstawie danych demograficznych, behawioralnych oraz zainteresowań użytkowników, na ponad 500 segmentów.
Klienci MediaMath mają również dostęp do ponad 150 segmentów mobilnych. Aby umożliwić marketerom precyzyjne dotarcie do wybranych grup docelowych, segmenty zostały utworzone na podstawie danych behawioralnych, demograficznych i lokalizacji użytkowników. Informacje są aktualizowane codziennie i pochodzą bezpośrednio z aplikacji mobilnych, z których odbiorcy aktywnie korzystają.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– Światowa gospodarka przechodzi dynamiczny proces cyfryzacji, a wraz z nią digitalizują się całe społeczeństwa. Efektem zmian jest również transformacja rynku reklamy internetowej, która w najbliższych latach będzie jeszcze bardziej wyraźna. W dobie wszechobecnego zjawiska tzw. ślepoty banerowej, komunikaty marketingowe wyświetlane na chybił trafił nie tylko nie dostarczają satysfakcjonujących wyników, lecz również negatywnie wpływają na odbiór reklam online, przyczyniając się do popularyzacji adblocków. Tymczasem kampanie oparte o analitykę Big Data charakteryzują się dużo większym zwrotem z inwestycji. Dzięki nim, marketerzy mogą dotrzeć do osób, które są naprawdę zainteresowane produktem – tłumaczy Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies. Według raportu „Zenith’s Programmatic Marketing Forecasts” globalny rynek reklamy programmatic zanotuje wzrost o 31% w 2017 r.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dane Cloud Technologies dystrybuowane są na platformie MediaMath za pośrednictwem partnera warszawskiej spółki – firmy Adform.
MediaMath to jedna z największych na świecie platform DSP (Demand-Side Platform). Za jej pośrednictwem, w trakcie ładowania strony internetowej, dokonuje się zakup powierzchni i emisja reklamy w systemie programmatic. Kampanie w tym modelu wykorzystują dane o użytkownikach typu 3rd party. Dotyczą one aktywności i preferencji internautów i umożliwiają m.in. targeting i retargeting behawioralny. To właśnie od jakości i rozdzielczości danych w dużej mierze zależy skuteczność kampanii realizowanych w modelu programmatic.