– Lekarze i wszyscy pracownicy medyczni są dziś na tzw. pierwszej linii frontu. Wiemy, że ciężko pracują i nie mają czasu ani możliwości aby zadbać o siebie. Dlatego myśląc o wsparciu w tej trudnej dla wszystkich sytuacji pomyśleliśmy właśnie o nich. Jako firma zajmująca się zdrowym odżywianiem chcemy robić to, co potrafimy najlepiej. Od dziś nasze w pełni zbilansowane i bogate w składniki odżywcze posiłki będą trafiały do pracowników szpitali w całym kraju. Mamy nadzieje, że ten zastrzyk energii pomoże im w wykonywaniu trudnej pracy, jaką jest walka o ludzkie zdrowie i życie – mówi Włodzimierz Cała, Członek Zarządu Kuroniowie Diety.
Dzięki inicjatywie podjętej przez oba podmioty pierwsze posiłki trafiły już do pracowników szpitala przy ul. Szaserów w Warszawie.
Zobacz również
Kwota przeznaczona na wsparcie personelu medycznego pozwoli firmie na dostarczenie około 1200 zestawów składających się z pięciu pełnowartościowych dań, którymi lekarze, pielęgniarki czy ratownicy mogą się wymieniać i dzielić. Posiłki są przygotowywane z zachowaniem najwyższych standardów higienicznych, hermetycznie zamknięte i transportowane do placówek przez kurierów samochodami chłodnicznymi. Fundacja Kuroniówka i Kuroniowie Diety chcą objąć wsparciem wszystkie polskie szpitale dedykowane do walki z koronawirusem. Organizatorzy akcji prowadzą już rozmowy i sprawdzają zapotrzebowanie placówek m.in. z Płocka, Poznania czy Bydgoszczy. Zainteresowani mogą także zgłaszać się samodzielnie za pośrednictwem social mediów czy biura obsługi klienta.
– Myśl o wsparciu placówek medycznych pojawiła się w niedzielę, a we wtorek pierwsze nasze zestawy posiłków trafiły już do jednego ze szpitali. Cieszymy się, że inicjatyw mających na celu pomoc służbie zdrowia jest coraz więcej. Polacy ponownie udowadniają, że w trudnych sytuacjach potrafimy się zjednoczyć i działać razem. Jako fundacja posiadamy środki na szeroko pojęte działania charytatywne i edukacyjne. Dziś wiemy, że to jest ten moment kiedy należy je wykorzystać, aby wesprzeć walkę z epidemią – mówi Joanna Liszkiewicz-Kuroń, Prezes Zarządu Fundacji Kuroniówka.
Jednocześnie organizatorzy akcji tłumaczą, że ich gotowość do niesienia pomocy jest długofalowa. Jeśli zadeklarowane przez szpitale potrzeby okażą się większe niż obecne możliwości poszukają rozwiązań, które pozwolą na dłuższe wsparcie wszystkich potrzebujących.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing