…i przyszłych potrzeb klientów” mówi Szymon Gutkowski Managing Director DDB&tribal.
Świat komunikacji przechodzi radykalne zmiany. Zwiększyła się ilość usług marketingowych, a co za tym idzie ilość zależności pomiędzy nimi. Wraz z technologią rośnie stopień komplikacji. Jednocześnie rośnie tempo pracy. Stratedzy nie mogą być obecni tylko na początku procesu – dziś kampanię tworzy się w czasie rzeczywistym i wsparcie strategiczne potrzebne jest non stop. Kreacja nie może funkcjonować bez znajomości technologii i reguł, którymi rządzą się social media – musimy mieć ekspertów na wyciągnięcie ręki. Jeśli ktoś kiedyś uważał, że rola client service polegała na przekazywaniu informacji od klienta i z powrotem oraz utrzymywania dobrych relacji, to dziś byłby w głębokim błędzie. Menadżerowie w reklamie muszą prowadzić złożone projekty często w szalonym tempie – bez wiedzy merytorycznej i umiejętności zarządczych nie jest to możliwe. Do tego wszyscy gracze muszą zmierzyć się z wyzwaniem połączenia szybkości, jakości i dobrej ceny.
Zobacz również
“Dlatego w DDB&tribal zmieniliśmy strukturę i proces pracy – budujemy agencję nowej generacji. Nie zmienia się nasze przekonanie, że dobre marki zasługują na wybitną strategię i wybijającą się kreację. Nie zmienia się nasze przekonanie że najlepsi powinni pracować wśród najlepszych w twórczej i dobrej atmosferze. Natomiast uważamy, że dotychczasowy model struktury i proces pracy większości agencji, nie przystaje do potrzeb klientów.” mówi Szymon Gutkowski Managing Director DDB&tribal.
Dziś strategia nie może zajmować się wyłącznie rozumieniem konsumenta i komunikacji, musi głęboko wchodzić w rozumienie biznesu i procesu klienta, świata mediów i technologii, a czasem brać na siebie zadania managerskie. Z drugiej strony dawny client service, albo zajmuje się wsparciem biznesowym klienta wchodząc w obszar strategii, albo złożonym project managementem, a nie czystą obsługą. Klienci nie chcą być dziś po prostu obsługiwani. Szukają skutecznej realizacji złożonych projektów.
Dlatego DDB&tribal, oficjalnie od października 2016, wprowadza nową strukturę (testowaną od lipca), a podstawową jednostką procesu staje się zespół projektowy.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Dawne działy Obsługi Klienta i Strategii zostały połączone funkcjonalnie w jeden obszar, a potem wzorem firm doradczych i kancelarii prawnych podzielone na 3 Business&Strategy Units. W miarę rozwoju agencji planujemy powoływanie kolejnych. Chodzi o to, żeby szef, bądź szefowie Business Unit’u mogli osobiście kontrolować obsługę swoich klientów, a co za tym idzie żeby kluczowe decyzje były podejmowane przez ludzi, którzy maja stały i bezpośredni kontakt z klientem. Każdy Business jest zarządzany przez jedną lub dwie osoby, jedną o profilu managerskim, a drugą strategicznym. W każdym z tych zespołów project managerowie/accounci będą pracować razem ze strategami.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Unitami zarządzają (w kolejności alfabetycznej):
- Jakub Eichelberger (Executive Business & Strategy Director), który łączy w swoim zespole rolę managera i stratega. Jakub odpowiada również za Dział Brand Innovations,
- Karina Komorowska (Executive Business Director),
- Małgorzata Majcher (Business & Strategy Director) z Aleksandrą Sianecką (Executive Business Director).
Efektywną pracę zespołów umożliwiają narzędzia pracy grupowej Google Apps oraz Active Collab. Oba narzędzia pozwalają na pracę z udziałem klientów.
Po drugie, najważniejszym, obok kreacji, produktem agencji stają się innowacje w obszarze szeroko rozumianego UX i technologii. Od początku 2015 roku mamy dział Brand Innovations pod kierownictwem Jakuba Eichelbergera. Dział Brand Innovations w 2016 wprowadził markę: UX DDB&tribal. Drugą nogą Brand Innovations jest Creative Technology.
Po trzecie, nie można oddzielać myślenia strategicznego i kreatywnego od mediów. Dlatego w ramach struktury DDB&tribal powstał digitalowy dom mediowy. Od 2015 roku nazywa się Media DDB&tribal, a jego szefem jest Krzysztof Dębski (Interactive Media Director).
“Naszym najważniejszym produktem są zrealizowane i przynoszące efekty kampanie dla marek. Uważamy, że jeden dział kreacji, obsługujący wszystkich klientów, działa jak tygiel wzajemnej inspiracji i rywalizacji kreatywnej, co zwiększa jakość naszych idei i pomysłów. Dlatego Dział Kreacji pozostaje bez zmian” mówi Szymon Gutkowski Managing Director DDB&tribal.