Deadpool – (anty)bohater marketingu

Deadpool – (anty)bohater marketingu
Do premiery Deadpoola zostały już tylko trzy tygodnie. Jak wygląda niesamowita promocja tego filmu? Czym wyróżnia się na tle innych kampanii reklamowych nowych produkcji kinowych?
O autorze
2 min czytania 2016-01-21

Fot. foxmovies.com

Deadpool (Wade Wilson) jest jednym z antybohaterów uniwersum, stworzonego przez wydawnictwo komiksowe – Marvel. Początkowo był najemnikiem, jednakże śmiertelna choroba popchnęła go do udziału w specjalnych eksperymentach rządowych, dzięki którym zyskał nadprzyrodzone zdolności. Bohater charakteryzuje się ciętym humorem i specyficznymi zachowaniami, a także znany jest z tego, że w komiksach burzy czwartą ścianę i prowadzi monologi z czytelnikiem, rzuca komentarze dotyczące otaczającej go rzeczywistości, a także ma świadomość bycia postacią w komiksie. Deadpool jest jedną z młodszych postaci Marvela, gdyż powstał dopiero w 1991 roku, a jego twórcą jest Rob Liefeld. W nadchodzącym filmie, w postać głównego bohatera wcieli się popularny aktor, Ryan Reynolds. Premiera odbędzie się 12 lutego.

Reklama nadchodzącego, długo wyczekiwanego filmu o przygodach wyjątkowego antybohatera – Deadpoola trwa nieprzerwanie od roku. Ze względu na swój komediowy charakter, Deadpool nadaje się znakomicie jako bohater działań reklamowych. W ramach promocji filmu, na przestrzeni roku pojawiło się dużo wyjątkowych i śmiesznych plakatów, zdjęć czy video. Na oficjalnym kanale na Twitterze, systematycznie publikowane są treści promocyjne, które charakteryzują się specyficznym poczuciem humoru, podobnym do tego, posiadanego przez głównego bohatera. Jedno z pierwszych zdjęć promocyjnych ukazało się w marcu zeszłego roku i przedstawiało Deadpoola leżącego na skórze niedźwiedzia przed kominkiem. Całość wzorowana jest na znanym ujęciu Burta Reynoldsa, wykonanym dla magazynu Cosmopolitan.


źródło: foxmovies.com

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj


źródło: cosmopolitan.com

Z kolei w listopadzie, z okazji święta dziękczynienia, do fanów trafiło kolejne śmieszne zdjęcie głównego bohatera.

Słuchaj podcastu NowyMarketing


źródło: twitter.com/deadpoolmovie

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Również w listopadzie ukazało się video, pokazujące jak Deadpool spędzał Halloween.

Także na początku br. roku pojawiły się niezwykłe kreacje, czyli plakaty reklamujące film, tym razem jako komedię romantyczną, doskonałą na Walentynki. Zwłaszcza, że film swoją premierę ma dokładnie 12 lutego.

Fanom bardzo spodobał się ten pomysł, a nawet jeden z nich stworzył własną, walentynkową wersję trailera.

Specyficzny humor filmu dobrze widać także w outdoorze, gdzie niedawno pojawiły się wyjątkowo kreatywne reklamy billboardowe, złożone wyłącznie z trzech emotikon.


Fot. Patton Oswalt, twitter.com/pattonoswalt

Do większości filmów tworzony jest zwiastun. A jeśli jest on wyczekiwany przez rzesze fanów, to czemu by nie zrobić 'zwiastuna’ zwiastuna? Taki właśnie pomysł zrealizowali twórcy filmu i przed pierwszym oficjalnym trailerem, wypuszczono taką oto jego zapowiedź:

Odkąd ukazała się oficjalna wiadomość potwierdzająca powstawanie filmu, wśród fanów na całym świecie pojawiły się dyskusje na temat tego, czy Deadpool powinien być od 18 lat, czy może już od 13, mimo tego, jak istotny wpływ może to mieć na ostateczną formę. 1 kwietnia 2015 roku w internecie pojawił się wywiad z Ryanem Reynoldsem, w którym wypowiada się on na temat oceny wiekowej filmu. Ostatnie sceny tego wywiadu dały nadzieję większości fanów na to, że Deadpool jednak będzie wyłącznie dla widzów pełnoletnich.

14 grudnia 2015 ruszyła specjalna kampania „12 Days Of Deadpool”, podczas której do fanów codziennie trafiały kolejne porcje ciekawego i śmiesznego contentu, dotyczącego głównego bohatera. Wśród nich pojawiło się specjalne, świąteczne video z Deadpoolem w roli głównej:

świąteczny zwiastun

specjalne emotikony


źródło: twitter.com/deadpoolmovie

czy strona ze scenariusza, zawierająca komentarze naniesione prze głównego bohatera filmu.


źródło: twitter.com/deadpoolmovie

Do wszystkich fanów skierowano także świąteczne życzenia.


źródło: twitter.com/deadpoolmovie

W związku z pojawieniem się Deadpoola na okładce magazynu EMPIRE, powstało video przedstawiające bohatera, zachwalającego i namawiającego do zakupu numeru.

Premiera filmu już niedługo. Czy będzie on równie śmieszny i udany jak kampanie reklamowe, miejmy taką nadzieją.

Poniżej pozostałe wybrane kreacje reklamujące film: