Z danych przywoływanych przez Decathlon wynika, że dzieci wychowane w gospodarstwach domowych o niższych dochodach na osobę częściej nie uczestniczą, bądź uczestniczą sporadycznie, w zajęciach sportowych. Ponadto, Obecnie ponad 22% dzieci w Polsce ma nadwagę, a dzieci w wieku 5-18 lat spędzają średnio aż 4,5 h dziennie przed ekranami swoich smartfonów.
Proponowana przez Decathlon ulga podatkowa pozwoliłaby rodzicom odliczyć od podatku część wydatków ponoszonych na zajęcia sportowe – takie jak treningi w klubach. Rozwiązanie to, jak podkreśla marka, miałoby nie tylko wymiar finansowy, ale też społeczny i prozdrowotny, przyczyniając się do budowy aktywnego, zdrowego społeczeństwa.
Zobacz również
Decathlon z petycją w Sejmie
Pod petycją, która została przygotowana przez markę Decathlon, podpisało się 60 tysięcy obywateli z całej Polski.
– Nasza petycja to wyraz przekonania, że sport powinien być dostępny dla każdego dziecka, niezależnie od sytuacji materialnej rodziny. To, że aż 60 tysięcy Polaków także zabrało głos, wyrażając poparcie, niezmiernie nas cieszy i napawa optymizmem. Dziś sport jest często luksusem. Chcemy to zmienić i wierzymy, że ulga podatkowa będzie realnym wsparciem dla tysięcy rodzin i zachętą, by dzieci częściej uczestniczyły w zajęciach sportowych – mówi Paweł Krawczyk, CEO Decathlon Polska.
Poparcie od środowiska sportowego
Petycję poparło szerokie grono osób i organizacji, które od lat działają na rzecz rozwoju sportu w Polsce. Wśród nich znaleźli się m.in. Zbigniew Boniek, Jakub Kochanowski, Andrzej Wrona oraz Mateusz Kusznierewicz, a także organizacje i instytucje, takie jak Polska Liga Siatkówki, Tour de Pologne czy AWF Warszawa.  
                        
                                                     Apps in ChatGPT: nowy krok OpenAI [OPINIE] 
                    
– Dzisiaj wypada jedynie podziękować. My Polacy, wbrew temu, co czasem słychać w mediach, potrafimy się zebrać i zaangażować w słusznej sprawie. Już 60 tysięcy osób podpisało się pod petycją w sprawie ulgi na sport. W meczu o przyszłość naszych dzieci do przerwy prowadzimy. Natomiast trzeba pamiętać, że gra się do końca. Szczególnie wtedy, kiedy stawka jest tak wysoka. A być może najwyższa. Teraz piłka po stronie decydentów – mówi Zbigniew Boniek, ambasador akcji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Złożenie petycji jest finałowym momentem kampanii, którą Decathlon prowadzi od początku września. W ramach akcji powstała nie tylko petycja z pomysłem wprowadzenia ulgi, ale także obszerne uzasadnienie wniosku, razem z dokładnym opisem obecnej sytuacji w Polsce, a także szczegółowymi analizami wpływu ulgi na różne obszary życia społecznego, liczbę aktywnych dzieci czy przychody podatkowe kraju.
Marka zorganizowała także w mediach debatę, w której tematem dyskusji był problem braku aktywności wśród dzieci oraz ograniczonego dostępu do sportu, a także potencjalne zmiany, które mogłyby pomóc rozwiązać ten problem. Debatę obejrzano prawie 100 tysięcy razy, a stronę internetową akcji odwiedziło ponad 250 tysięcy Polaków co pokazuje, że poruszona przez markę kwestia przyciągnęła uwagę społeczeństwa.
– Regularny sport to nie tylko kondycja i zdrowie, ale też lepsze wyniki w nauce, większa pewność siebie i zdrowsze relacje społeczne. Chcemy o tym mówić głośno i systemowo wspierać rodziny w tej drodze. Każda złotówka zainwestowana w aktywność dzieci to oszczędność w przyszłości – mniej problemów zdrowotnych, więcej energii, większa odporność psychiczna. Chcemy, by Polska była krajem, w którym sport naprawdę jest dla wszystkich – podkreśla Piotr Szeleszczuk, CMO Decathlon Polska.
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko
