Holenderski fundusz private equity, specjalizujący się w technologiach i usługach profesjonalnych zainwestował w Strix Group, aby przyspieszyć jej ambitny rozwój i pomóc w budowie europejskiego lidera digital commerce. W ten sposób rodzima firma, prowadząc konsekwentną strategię przejmowania i inwestowania, zamiast zostać przejętą przez globalnego gracza, sama zdobywa europejskie rynki i zyskuje zaplecze finansowe oraz know-how do dalszej ekspansji.
Po fuzji z holenderską spółką (Strix NL) w 2022 roku oraz niemiecką firmą (Strix DE) w 2023 roku, Strix umocnił swoją pozycję. Teraz, dzięki wsparciu DELTA Equity Partners, firma ma jeszcze większe możliwości skalowania – zarówno poprzez rozwój organiczny, jak i strategię „buy and build”, czyli przejmowanie kolejnych spółek technologicznych w Europie.
Zobacz również

– Partnerstwo z DELTA to dla Strix potwierdzenie, że nasza wizja ekspansji i innowacji spotkała się z pełnym wsparciem doświadczonego inwestora. Razem z DELTA zamierzamy przyspieszyć rozwój i udowodnić, że możemy wyznaczać standardy w nowoczesnym handlu cyfrowym w Europie – mówi Borys Skraba, CEO i założyciel Strix.
Strix zachowuje pełną niezależność operacyjną – obecny zespół zarządzający oraz kluczowi udziałowcy pozostają na swoich pozycjach, co gwarantuje ciągłość strategii i wartości firmy. Strix będzie nadal rozwijać innowacyjne platformy digital commerce we współpracy z globalnymi partnerami technologicznymi, takimi jak Shopify, Shopware, commercetools i Adobe (Magento).
PrzeglądTygodnia [11.02-17.02.25]: Karol Paciorek w #InfluLAB, zaręczyny w stylu LEGO, upoluj bilet na IAB HowTo: Wideo Marketing
Dzięki nowemu zapleczu kapitałowemu firma przyspieszy rozwój na kolejnych rynkach i będzie inwestować w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, wspierając klientów w skalowaniu ich biznesów B2C, B2B oraz marketplace.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcia: mat. pras.