Developer w świetle przekazów medialnych – budowanie reputacji branży developerskiej

Developer w świetle przekazów medialnych – budowanie reputacji branży developerskiej
Wizerunek branży developerskiej w przekazie medialnym nabiera coraz większego znaczenia. W oszałamiającym tempie rozwija się system medialny, dzięki któremu coraz więcej firm może budować swoją markę w internecie. Jednak razem z rozwojem medialnym rośnie konkurencja.
O autorze
3 min czytania 2019-12-19

Coraz więcej firm z różnych branż stara się jak najlepiej dbać o content marketing swojej firmy. W tym o wyróżnienie ubiega się branża developerska. W WMH mamy duże doświadczenie w prowadzeniu kampanii dla klientów zorientowanych właśnie na rynek mieszkaniowy. Wykonaliśmy już wiele projektów w celu ochrony i poprawy wizerunku developerów w sieci. Po krótce przekażemy parę wskazówek co robić, a po więcej informacji zapraszamy na naszą stronę internetową. 😉

Wyróżnij się

Aby Twoja firma była bardziej rozpoznawalna w sieci, ważne jest, aby się wyróżniała. Postawienie na oryginalne pomysły i projekty, dzięki którym klient zatrzyma się na dłużej, czytając waszą stronę. Konkurencja w tej kwestii jest coraz większa i dotyka najlepiej prowadzone social media.

Potencjalny przyszły klient wybierając nieruchomość dla siebie kieruje się w największym stopniu opiniami na temat danej firmy developerskiej. Fora lokalne, branżowe i specjalistyczne to mieszanina wszystkiego, pełno jest tam negatywnych opinii, które w szybki i prosty sposób mogą zepsuć wizerunek firmy w Internecie. Czego najczęściej dotyczą? Oszustw, amatorskiego podejścia do budowy i klienta, kosztów czy opóźnień.

Rynek nieruchomości stale się rozwija, zapewniając człowiekowi to, co najważniejsze – dom. Z roku na rok rośnie coraz większa liczba sprzedaży mieszkań. Zainteresowanie nieruchomościami dotyka ludzi w wieku od 18 do 44 lat, którzy poszukują idealnego miejsca dla siebie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak znaleźć swoją strefę komfortu?

Ważne jest, aby szczegółowo zapoznać się z ofertą, jaką developer proponuje. Czyli w drugą stronę – ważne, aby przygotować szczegółową, czytelną i jasną dla klienta ofertą. Zainteresować go, wyróżnić swoją firmę na tle innych. Prowadzenie Facebooka i strony internetowej w tych czasach to już obowiązek. Informuj na bieżąco stałych, nowych i potencjalnych klientów o postępach w budowie. Pokazuj efekty, rekomendacje. Gdy nadarzą się problemy, nie warto chować ich pod dywan. Klienci cenią sobie autentyczność i szczerość. Dlatego przede wszystkim ważna jest rozmowa i stały kontakt.

Istotnym punktem w tworzeniu pozytywnego wizerunku jest twoja wizytówka w Google. Kiedy konsument szuka informacji na temat Twojego produktu, chce znaleźć odpowiedzi na swoje pytania. Chce móc z łatwością nawiązać kontakt i wyszukać najpotrzebniejsze informacje.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Działania marketingowe

Obecni konsumenci to osoby świadome. W 2018 roku 70 % ankietowanych zaznaczyło podczas badań preferencji i satysfakcji z zakupu mieszkania na rynku pierwotnym, że poszukuje informacji o developerze w internecie.

Dlatego developer musi wnikliwie poznać grupę odbiorców, potencjalnych konsumentów oraz ich potrzeby – lokalizacja, metraż mieszkania itd. Przygotowanie ciekawej kampanii reklamowej pozytywnie wpłynie na odbiorców. Zachęcenie ich do odwiedzenia w placówkach stacjonarnych czy zwiększenie liczby zapytań w social mediach. Przedstawienie co klient zyska, wybierając akurat tę firmę. Jakie zyski, korzyści, promocje?

Media – to Twój priorytet

Tutaj warto zwrócić uwagę na to, czego i w jaki sposób najczęściej wyszukują klienci branży developerskiej. Jakich informacji potrzebują, a na co nie zwracają uwagi, a także w jaki sposób zaciekawić odbiorcę swoją ofertą.

W ten sposób buduje się wizerunek firmy, który jednym nieodpowiednim ruchem może zostać zrujnowany. Konkurencja czuwa i nieraz zrobi wszystko, żeby Cię pokonać. Najważniejsza jest w tej sytuacji reakcja. Kiedy zalewa nas fala nieprzychylnego hejtu, który jest nieprawdziwy i zaburza nasz wizerunek, ważne jest, aby zareagować. W takich sytuacjach warto skontaktować się z agencją ds. PR, która pomoże odzyskać pozytywny wizerunek. Agencje PR-owe są przygotowane na większość scenariuszy mogących zaszkodzić reputacji firmy. Nie warto czekać, aż fala hejtu całkowicie zniszczy wizerunek firmy. Wskazane byłoby podjęcie współpracy z agencją PR-ową jeszcze przed możliwym atakiem konkurencji.

Dzięki szybkiej reakcji naszej agencji PR-owej udało się poprawić wizerunek wielu firm developerskich. Szybkie działanie i precyzja w wykonywaniu działań skutkują pozytywnym odbiorem ze strony zarówno konsumenta, jak i przedsiębiorstwa. Należy jednak pamiętać, że każdy przypadek jest indywidualny i wymaga dokładnej analizy co trzeba, ale i co można zrobić. Tylko dzięki profesjonalnemu podejściu do problemu można osiągnąć postawione cele i sprostać wyzwaniom, z jakimi trzeba się zmierzyć. My nie boimy się żadnych wyzwań i chętnie podejmiemy rękawicę. Nie ma sytuacji bez wyjścia, a tylko skuteczna kampania zapewni Ci sukces! Nie czekaj i zgłoś się do nas. 🙂

 

O autorach:

Natalia Rybarz specjalista ds. marketingu treści w WMH. Specjalizuje się w content marketingu, personal oraz employer brandingu. Swoje zdobyte umiejętności wykorzystuje w codziennej pracy z Klientami.

Adam Pszczółkowski, PR Manager w WMH, specjalizuje się w zakresie analityki danych. Liczne szkolenia i zdobyte certyfikaty stanowią potwierdzenie jego nadzwyczajnych umiejętności w zakresie marketingu treści, personal i employer brandingu, które wykorzystuje w codziennej pracy z Klientami. Jest absolwentem Ekonomii na SGGW w Warszawie.

WMH sp. z o.o. sp.k, ul. Wrzesińska 12 lok 1, 03-713 Warszawa (Port Praski).
LinkedIn, Facebook, Instagram, FB – Chatboot