Przedsięwzięcie to, jest częścią akcji #UJdlaSzpitala, której pierwszym etapem była zbiórka datków na potrzeby Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie. Łącznie, darczyńcy przekazali na ten cel blisko 2 mln złotych. Drugim etapem wydarzenia jest internetowa aukcja, która ruszyła 22 kwietnia na portalu Artinfo.pl. Studenci, pracownicy naukowi oraz artyści związani z Akademią przekazali w geście solidarności z chorymi na COVID-19 oraz z opiekującym się nimi personelem medycznym 208 prac. Będzie można je licytować do 6 maja. Cały dochód ze sprzedaży, podobnie jak środki ze zbiórki, zasili konto krakowskiego szpitala, który od 16 marca pełni funkcję szpitala zakaźnego jednoimiennego, co oznacza, że trafiają tutaj pacjenci z COVID-19.
Bezpłatnej obsługi logistycznej aukcji podjął się DHL Parcel.
Zobacz również
– To, że możemy włączyć się w szlachetną inicjatywę dwóch tak prestiżowych uczelni jak Uniwersytet Jagielloński i krakowska ASP to dla nas powód do dumy. Wiemy jak ważne w dobie pandemii jest wsparcie dla szpitali i placówek medycznych, dlatego chętnie angażujemy się w inicjatywy, które niosą pracownikom służby zdrowia pomoc w tym trudnym czasie. Od marca doręczamy maseczki ochronne do warszawskich szpitali, a teraz jako operator logistyczny aukcji na rzecz Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie zadbamy o to, żeby wylicytowane obrazy bezpiecznie dotarły do nowych właścicieli. Trzymamy kciuki, by dochód z aukcji był jak najwyższy – mówi Magdalena Bugajło, dyrektor ds. komunikacji i PR DHL Parcel.
Jak przyznają organizatorzy, kwestie logistyczne stanowiły największe wyzwanie, dlatego pozytywna odpowiedź DHL Parcel na zaproszenie do udziału w aukcji, została przyjęta z dużym entuzjazmem.
– To, że DHL Parcel pokryje koszty dostawy i zajmie się całym procesem logistycznym to dla nas olbrzymie wsparcie. Wiemy, że mamy solidnego partnera, któremu możemy w pełni zaufać i powierzyć doręczenie obrazów uczestnikom aukcji – podkreśla Adrian Ochalik, rzecznik prasowy Uniwersytetu Jagiellońskiego.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Udział w charytatywnej aukcji to kolejny gest DHL Parcel w walce z koronawirusem. Firma w ramach akcji „Warszawa szyje maski dla medyków” doręczyła już 27 600 maseczek do warszawskich szpitali, placówek medycznych, domów dziecka, domów pomocy społecznej oraz stołecznego Caritasu, a także tonę zdrowych przekąsek i miody do szpitali w całej Polsce.
Słuchaj podcastu NowyMarketing