DHL uruchomiło własną aplikację do śledzenia i zarządzania paczkami

Monitorowanie lokalizacji kuriera, możliwość przekierowania paczek czy wygodne płatności w aplikacji – klienci DHL Parcel mogą już korzystać z w pełni intuicyjnej aplikacji Mój DHL. Paczki można monitorować bez względu na to, jaką formę dostawy wybrano.
O autorze
2 min czytania 2023-06-28

Dzięki aplikacji Mój DHL śledzenie i zarządzanie przesyłkami stanie się jeszcze łatwiejsze. Użytkownicy będą mieli pod ręką wszystko, czego potrzebują, by sprawnie zarządzać swoją przesyłką, nadać, ją odebrać, a także śledzić jej status. To, co mocno wyróżni nowe rozwiązanie DHL to możliwość zlokalizowania kuriera i skontaktowania się z nim. Aplikacja wskaże także przybliżoną lokalizację kuriera w danym momencie. To możliwe dzięki połączeniu systemu z mapą. Dla użytkowników dostępna będzie również opcja „Nawiguj do”, która wyznaczy trasę do wybranego punktu DHL POP lub automatu DHL POP Box w aplikacji z mapami.


fot. play.google.com

Ponadto użytkownik może sprawdzić aktualny status przesyłki, ale również zmienić datę lub adres doręczenia. Aplikacja Mój DHL jest dostępna dla użytkowników smartfonów z systemem operacyjnym Android i iOS. Co ważne, aplikacja przygotowana została w metodologii PWA – Progressive Web App. Dzięki tej technologii jest ona niezwykle ‘lekka’, zajmuje mało miejsca na smartfonie i nie spowalnia działania telefonu. PWA umożliwia też łatwe korzystanie z jej wszystkich możliwości w dowolnej przeglądarce internetowej, zarówno na urządzeniach mobilnych jak i stacjonarnych, np. laptopach.

Dodatkowym udogodnieniem w aplikacji jest również opcja wcześniejszego opłacenia za jej pośrednictwem przesyłek za pobraniem (Blik, karta płatnicza, szybki przelew), tak aby użytkownik jeszcze szybciej mógł odbierać przesyłki. Dla osób zamawiających do automatów DHL POP BOX jest opcja zdalnego otwarcie skrytki, która pozwoli uniknąć kolejek przy ekranie automatu. Wprowadzone zostały także czytelne oznaczenia skrytek, by było oczywiste, która z nich za moment się otworzy. Zadbano też o prosty proces reklamacji – kluczowy, a często zaniedbywany element. Te i inne nowości zamknięte zostały w intuicyjnym, czystym interfejsie, gdzie najczęściej wykorzystywane opcje są wyróżnione i zawsze pod ręką, a te rzadziej używane – łatwe dla znalezienia.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj


fot. play.google.com

– Aby utrzymywać zaufanie i najwyższe wskaźniki satysfakcji klientów konieczne jest dopasowanie oferty dostaw i metod płatności oraz optymalizacja. Wszystko to wdrażamy w DHL Parcel, aby jak najlepiej odpowiedzieć na kluczowe potrzeby naszych klientów – elastyczność i swobodę obsługi przesyłek oraz szybki kontakt. Zaczęliśmy od rozbudowy sieci POP i automatów paczkowych DHL POP BOX, a teraz w ręce naszych klientów przekazaliśmy nowe rozwiązane cyfrowe – aplikację Mój DHL, dzięki której klient ma w jednym miejscu wszystko, czego potrzebuje w związku z obsługą przesyłki. Jak wskazują badania, klienci coraz częściej decydują się na dostawy w systemie out of home, dzięki czemu swoje zakupy mogą odbierać w najbardziej dogodnym dla siebie czasie i miejscu. Aplikacja będzie dodatkowym narzędziem, które to ułatwi – komentuje Anna Jędryka – Dyrektor ds. komunikacji marketingowej i sprzedaży detalicznej w DHL Parcel.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Założenie konta w aplikacji jest proste i intuicyjne: wystarczy podać numer telefonu, na który do użytkownika zostanie wysłany sms weryfikacyjny, następnie należy przepisać go w aplikacji… i to wszystko. Po zalogowaniu na ekranie głównym użytkownik będzie widział wszystkie przesyłki do odebrania zarejestrowane na jego numer telefonu lub adres e-mail (podanie adresu e-mail jest opcjonalne).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

 

PS InPost chce zrewolucjonizować rynek płatności mobilnych dzięki InPost Pay

InPost zaprezentował nową usługę. Tym razem jest to InPost Pay, czyli forma płatności bezgotówkowych, które mają być dostępne w aplikacji prawdopodobnie jeszcze w tym roku.

PS2 Allegro rozważa udostępnienie swoich automatów paczkowych innym e-sklepom

Ostateczna decyzja w sprawie udostępnienia automatów Allegro One innym sklepom internetowym jeszcze nie zapadła, ale pojawiają się głosy o realnej konkurencji dla InPostu. Allegro posiada obecnie ok. 3 tys. urządzeń w całej Polsce.