Wyróżnienie przyznano za zrealizowany w listopadzie 2011 roku projekt połączenia technologii RFID z Facebookiem podczas imprezy finałowej Smirnoff Nightlife Exchange Project. Organizatorem imprezy była firma Diageo Polska.
Nagroda Diageo Marketing Brilliance Award została wręczona na uroczystej gali, która odbyła się we wtorek 29 stycznia br. w warszawskiej Villa Foksal. Statuetkę wręczył Paul I. Clark – Global Brand Director Smirnoff Vodka, a odebrali ją Krzysztof Urbanowicz – Prezes Mediapolis Group oraz Szymon Chodkowski – Managing Director Mediapolis Interactive. Wyróżnienie przyznano za integrację technologii RFID (wykorzystującej fale radiowe do przesyłania danych) z Facebookiem, gdzie fani mogli na bieżąco relacjonować wydarzenia z imprezy Nightlife Exchange Project. Była to pierwsza tego typu akcja w Polsce.
Zobacz również
„Działania marketingowe ewoluują, przybierając coraz ciekawsze formy zaangażowania konsumentów z naszymi markami. Diageo Marketing Brilliance to wyróżnienia przyznawane agencjom, które wykazały się kreatywnością planując kampanię dla produktów z naszego portfolio. Impreza Smirnoff Nightlife Exchange była takim wydarzeniem, a idea połączenia technologii RFID z Facebookiem doskonale wpisała się w filozofię Diageo” – powiedziała Maria Roszkowska, Relationship Marketing & Digital Manager Diageo.
Idea pomysłu jest prosta. Przy wejściu na imprezę, odbywającą się w Soho Factory, uczestnicy otrzymywali karty wyposażone w tag RFID, które łączyli ze swoim kontem na Facebooku. Od tego momentu konsumenci rozpoczynali interaktywną zabawę, umożliwiającą im informowanie znajomych o wydarzeniach towarzyszących Smirnoff Nightlife Exchange Project.
Wszystkich gości z kartami RFID witał interaktywny ekran, który wyświetlał spersonalizowane komunikaty np. „Witaj Jan Kowalski. Baw się dobrze”. Dodatkowo, przy barach umieszczono ekrany dotykowe, za pomocą których uczestnicy mogli powiadomić swoich znajomych na Facebooku jakiego drinka piją w tej chwili i który im najbardziej smakuje. Ponadto impreza została podzielona na zmieniające się co dwie godziny strefy geograficzne (6 kontynentów). Na parkiecie, hostessy wyposażone w iPady oraz ręczne skanery zachęcały gości do dalszej interakcji i publikowania statusów, które informowały ich facebookowych przyjaciół w jakiej części świata się bawią, do jakich rytmów tańczą i kto aktualnie występuje na scenie.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
„To dla nas wielki zaszczyt, że zostaliśmy docenieni za realizację tego pionierskiego na polskim rynku przedsięwzięcia. Nasze działania pozwoliły na skuteczne połączenie mediów społecznościowych z nowymi technologiami, co jest istotnym elementem współczesnych akcji marketingowych. Liczymy, że nasza współpraca przy kolejnych projektach będzie jeszcze bardziej innowacyjna i dopasowana do aktualnych trendów w komunikacji” – skomentował Krzysztof Urbanowicz, Prezes Mediapolis Interactive.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Finał drugiej edycji Smirnoff Nightlife Exchange Project wystartował jednocześnie w 50 krajach. Łącznie w imprezach przygotowanych przez markę Smirnoff Black uczestniczyło blisko 40 000 osób.