TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

„Discovery Knows No Borders”. Amerykańska uczelnia wspomina Oppenheimera

„Discovery Knows No Borders”. Amerykańska uczelnia wspomina Oppenheimera
Instytut Studiów Zaawansowanych w kampanii „Discovery Knows No Borders" zaprasza na wycieczkę po zakamarkach uczelni znanych z filmu „Oppenheimer". W spocie wykorzystano materiały archiwalne, w których pojawiają się znani naukowcy oraz współczesne klipy z ówczesnymi badaczami.
O autorze
1 min czytania 2024-03-13

Film „Oppenheimer” zdominował tegoroczną galę Oscarów, zdobywając aż 7 nagród (w tym najważniejszą za najlepszy film). W nawiązaniu do osiągniętego sukcesu, Instytut Studiów Zaawansowanych w Princeton opublikował 90-sekundowy film, w którym znalazły się archiwalne materiały z udziałem takich osób jak Albert Einstein, Emmy Noether, Kurt Gödel, Hetty Goldman, Abraham Flexner, Louis Bamberger czy Caroline Bamberger Fuld.

Instytut Studiów Zaawansowanych, a w zasadzie staw znajdujący się obok niego odgrywa symboliczną rolę w „Oppenheimerze”. To obok niego miały miejsce wyimaginowane rozmowy głównego bohatera z założycielem wydziału Albertem Einsteinem. Innym kultowym miejscem powiązanych z Instytutem oraz pokazanym w filmie była fasada Fuld Hall, czyli pierwszego budynku ukończonego na terenie kampusu Instytutu w 1939 r. To w tym miejscu Robert Downey Jr. powitał w Instytucie Oppenheimera Cilliana Murphy’ego.

W wideo utrzymano filmowy charakter, przypominający zwiastun filmu. Wykorzystano w nim bardzo rzadkie materiały archiwalne, które przedstawiają pierwszych uczonych i laureatów poruszających się po kampusie w zestawieniu ze współczesnymi badaczami uczestniczącymi w seminariach, które odbywają się w tych samych budynkach, pokojach i biurach.

Za produkcję odpowiada agencja reklamowa Smartypants.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zdjęcie główne: screen YouTube

PS Efekt Barbieheimer, czyli jak Polacy ruszyli do kin

W lipcu 2023 roku do kin trafił film „Barbie”, a jego premierze towarzyszyła zrealizowana z rozmachem kampania reklamowa. Tego samego dnia repertuary kinowe wzbogacił „Oppenheimer”. Działania promocyjne wokół filmu były z pewnością mniej „jaskrawe”, jednak – jak wynika z danych – równie intensywne. Czy duże nakłady na marketing sprawiły, że Polacy szturmem ruszyli do kin?

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się