Film „Oppenheimer” zdominował tegoroczną galę Oscarów, zdobywając aż 7 nagród (w tym najważniejszą za najlepszy film). W nawiązaniu do osiągniętego sukcesu, Instytut Studiów Zaawansowanych w Princeton opublikował 90-sekundowy film, w którym znalazły się archiwalne materiały z udziałem takich osób jak Albert Einstein, Emmy Noether, Kurt Gödel, Hetty Goldman, Abraham Flexner, Louis Bamberger czy Caroline Bamberger Fuld.
Instytut Studiów Zaawansowanych, a w zasadzie staw znajdujący się obok niego odgrywa symboliczną rolę w „Oppenheimerze”. To obok niego miały miejsce wyimaginowane rozmowy głównego bohatera z założycielem wydziału Albertem Einsteinem. Innym kultowym miejscem powiązanych z Instytutem oraz pokazanym w filmie była fasada Fuld Hall, czyli pierwszego budynku ukończonego na terenie kampusu Instytutu w 1939 r. To w tym miejscu Robert Downey Jr. powitał w Instytucie Oppenheimera Cilliana Murphy’ego.
Zobacz również
W wideo utrzymano filmowy charakter, przypominający zwiastun filmu. Wykorzystano w nim bardzo rzadkie materiały archiwalne, które przedstawiają pierwszych uczonych i laureatów poruszających się po kampusie w zestawieniu ze współczesnymi badaczami uczestniczącymi w seminariach, które odbywają się w tych samych budynkach, pokojach i biurach.
Za produkcję odpowiada agencja reklamowa Smartypants.
Zdjęcie główne: screen YouTube
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS Efekt Barbieheimer, czyli jak Polacy ruszyli do kin
W lipcu 2023 roku do kin trafił film „Barbie”, a jego premierze towarzyszyła zrealizowana z rozmachem kampania reklamowa. Tego samego dnia repertuary kinowe wzbogacił „Oppenheimer”. Działania promocyjne wokół filmu były z pewnością mniej „jaskrawe”, jednak – jak wynika z danych – równie intensywne. Czy duże nakłady na marketing sprawiły, że Polacy szturmem ruszyli do kin?
Słuchaj podcastu NowyMarketing