Według raportu Divante w 2019 roku na rynku e-commerce kluczową rolę odegrają rozwiązania business intelligence, CRM, content marketing, big data i chatboty.
– Już od kilku lat obserwujemy wzrost znaczenia big data, który jednocześnie napędza rozwój narzędzi z obszaru BI, zarządzania relacjami z klientem czy conversational commerce – powiedział Tomasz Karwatka, CEO Divante.
Zobacz również
Raport eCommerce Trends prezentuje także trendy, które w ciągu najbliższych 5 lat będą miały największy wpływ na rynek sprzedaży online. Wśród nich znalazły się m.in. takie rozwiązania jak Alexa, big data, rozszerzona rzeczywistość czy personalizacja.
– W sektorze e-commerce obserwujemy także coraz większe znaczenie mobile, szczególnie na dojrzałych rynkach. Obecnie ten kanał generuje ok. 20 proc. sprzedaży, dlatego wyzwaniem dla e-sklepów jest optymalizacja konwersji z tego źródła – dodaje Tomasz Karwatka.
Z opracowania Divante można dowiedzieć się także o najbardziej efektywnych inwestycjach z obszaru e-commerce i poznać aktualne inspiracje. W raporcie nie zabrakło także wypowiedzi ekspertów i praktyków rynku e-commerce.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Raport jest dostępny na stronie go.divante.co/ecommerce-trends-2019.
Słuchaj podcastu NowyMarketing