Wideo przyciąga ruch i generuje sprzedaż
Treści wideo to silny magnes, który przyciąga klientów do stron e-commerce’owych. Badania wskazują, że konsumenci po obejrzeniu wideo są o 46% bardziej chętni, by dowiedzieć się więcej na temat oglądanego produktu, co powoduje więcej odwiedzin na stronach e’commerce’owych. Jednak to nie koniec efektu wywoływanego przez materiały wideo. Według badań Goodvivo, kiedy takie materiały są zamieszczone na stronie sklepu, zachęcają odwiedzających do większego zaangażowania w treści strony – przeglądają o 127% więcej stron i spędzają na stronie ponad 3 razy więcej czasu. Marki, które używają materiałów wideo notują wzrosty sprzedaży o wysokości od 6 do 30% i dwucyfrowe wzrosty konwersji.
Zobacz również
Millenialsi aktywnie korzystają z materiałów wideo podczas zakupów online
Tak jak w większości branż, skupienie na kliencie jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o wzroście sklepu e-commerce. Kiedy jeden z najważniejszych segmentów klientów – millenialsi – polega na materiałach wideo by odkrywać, poznawać i oceniać produkty, marki muszą za nimi nadążać. Według badań Animoto 1 na 3 konsumentów, którzy są millenialsami, kupuje chętniej po obejrzeniu wideo. Co więcej, 69% procent powróci do sklepu, by znów coś kupić. Ci klienci nie tylko wiedzą, gdzie znaleźć wideo dotyczące produktów, ale też wymagają, by wideo było elementem ich doświadczenia zakupowego.
Mobilny e-commerce potrzebuje materiałów wideo, by podnieść konwersję
Przewiduje się, że w 2017 roku 60% wizyt na stronach e-commerce’owych zostanie zrealizowanych za pomocą smartfona. Średnia konwersja na smartfonach jest znacznie niższa niż przy transakcjach dokonywanych na komputerze. Marketerzy muszą mieć lepszy sposób na zainteresowanie klientów. Ponad 50% konsumentów, którzy oglądają wideo na swoich smartfonach, traktuje je jako zachętę do zakupu. Takie osoby chętniej polecają i mają lepsze zdanie na temat sklepów, które przedstawiają swoje produkty na wideo.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce