Czy publiczne, nagminne „wkładanie ręki w spodnie” może wpłynąć pozytywnie na społeczeństwo? Niemieccy urologowie przygotowali spot z piłkarzami w roli głównej. Wybór występujących w reklamie nie jest przypadkowy – zawodnicy, którzy są nieraz idolami dla mężczyzn mają przekonać, że samobadanie nie jest powodem do wstydu i nie odbiera męskości. Stanowi jednak pierwszy krok do wykrycia raka jądra. W przypadku zaobserwowania nieprawidłowości należy niezwłocznie udać się do lekarza.
Nowotwór jądra to choroba, na którą regularnie zapada coraz więcej osób, a jej statystyki zachorowań rosną. Rak jądra jest najczęściej występującym nowotworem u młodych mężczyzn (20-35 lat). W Polsce w ciągu ostatnich trzech dekad wzrosła ponad dwukrotnie, osiągając w 2010 roku ponad 140,5 tys. przypadków.
Zobacz również
Film był częścią kampanii przeprowadzonej w Niemczech. Akcja miała na celu rozpowszechnienie informacji na temat choroby i samobadania. Materiały są dostępne na stronie.
PS
„Game of Balls” to akcja, która miała zwiększyć świadomość na temat raka jąder i ich badania. Agencja M&C Saatchi współpracowała z firmą Digital Playground, jednym z największych studiów filmów dla dorosłych, stworzyła film na podobieństwo serioalu „Gra o Tron”. W środku akcji, gwiazda porno zatrzymuje się, zwraca się do widza i pokazuje, jak przeprowadzić samobadanie.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Kampania osiągnęła olbrzymie rezultaty: komunikat rozprzestrzeniał się organicznie w sieci, osiągnął 1,5-miliona wyświetleń w ciągu pierwszych czterech tygodni!
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Rak jąder atakuje coraz więcej mężczyzn. Profilaktyka w tym wypadku jest wyjątkowo ważna, bo wcześnie wykryty rak jąder jest w 100% uleczalny. Kluczową rolę w profilaktyce raka jąder odgrywa samobadanie. Dlatego ważna są akcje społeczne, które podnoszą świadomość mężczyzn. W zeszłym roku ruszyła akcja #łapjaja!
Organizatorzy akcji zaprosili do udziału wielu influencerów. Zobaczcie kilka nagrań, które powstały w ramach #łapjaja.