„Karmienie piersią dziecka, które już chodzi i ma zęby? To obrzydliwe, a przede wszystkim niezdrowe!”, „Rok przy piersi to jest max!” – to tylko niektóre przytyki, które można było usłyszeć w spotach kampanii społecznej ,,Długość karmienia piersią ma znaczenie”. Zakończyła się druga odsłona popularnej kampanii społecznej, której celem była edukacja i walka z powszechnymi mitami na temat długiego karmienia piersią. Inicjatorem akcji była firma NutroPharma wraz z Centrum Nauki o Laktacji oraz Fundacja Opieki Okołoporodowej.
Pierwszym krokiem działań w ramach kampanii „Długość karmienia piersią ma znaczenie” było przeprowadzenie badania i sprawdzenie, jak naprawdę wygląda sytuacja polskich mam długo karmiących piersią. W badaniu wzięło udział ponad 8 tysięcy kobiet, co pozwoliło na opracowanie obszernego raportu i kluczowych wniosków. Aż 87,55% mam w Polsce jest zgodnych w temacie negatywnego postrzegania przez społeczność długiego karmienia piersią, które ma zdrowotne korzyści dla mam i ich dzieci. Wyniki nie pozostawiły wątpliwości, że zwiększanie świadomości oraz propagowanie wiedzy wśród kobiet i ogółu społeczeństwa odnośnie pozytywnych korzyści wynikających z długiego karmienia piersią jest niezwykle istotne – tym samym stanowiły główne cele kampanii.
Zobacz również
W ramach kampanii NutroPharma podjęła walkę z dezinformacją, mitami oraz hejtem, który spotyka mamy karmiące piersią. W kampanię zaangażowały się instytucje wspierające karmienie piersią, jak również grono ekspertów, znanych i cenionych w środowisku medycznym m.in. dr n. med. Magdalena Nehring Gugulska, dr Maciej Socha oraz prof. dr hab. n. med. Violetta Skrzypulec-Plinta. Uruchomiona została strona internetowa www.dlugosckarmieniapiersiamaznaczenie.pl, która zawiera najważniejsze informacje dotyczące długiego karmienia piersią. Przez cały czas trwania kampanii w social mediach oraz na dedykowanej stronie publikowane były filmiki z ekspertami naukowymi, którzy przybliżyli temat długiego karmienia piersią w kontekście problemu społecznego, a także rozprawili się z najróżniejszym mitami. Na potrzeby kampanii powstały również filmiki w stylu reaction to – reakcja na. Ich celem było rozprawienie się z hejtem oraz demitologizacją karmienia piersią.
Kampania ,,Długość karmienia piersią ma znaczenie” była prowadzona w mediach tradycyjnych oraz online i przebiegła w dwóch odsłonach. Główną część poprzedziła akcja teaserowa z intrygującym hasłem pt.: ,,Długość ma znaczenie”. W każdej z odsłon pojawiły się też spoty promocyjne, w których udział wzięły znany mamy: Maja Hyży, Edyta Pazura, Patrycja Sołtysik i Paula Tumala.
Dużym zainteresowaniem cieszyły się dwa webinary na żywo, na kanale hafija_matka_karmiaca. Rozmowę poprowadziła Agata Aleksandrowicz „Hafija”, promotor karmienia piersią wraz z dr Maciejem Sochą – ginekologiem i położnikiem oraz Ewą Krogulską – psychologiem. Rozmowy dotyczyły m.in. korzyści wynikających z karmienia piersią, potrzeb, jakie zaspokaja, jak wpływa na emocje czy rozwój dziecka. Łącznie webinary obejrzało ponad 25 000 osób.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Powyższe działania nie tylko pozwoliły dotrzeć do licznych odbiorców z edukacyjnym przekazem, ale wzbudziły też dyskusję publiczną na ten temat. Liczne komentarze pod publikacjami na social mediach świadczą o potrzebie realizacji tego typu działań.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Więcej informacji można znaleźć na oficjalnej stronie kampanii „Długość karmienia piersią ma znaczenie”- www.dlugosckarmieniapiersiamaznaczenie.pl