Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Weź udział w sesji pytań i odpowiedzi z Maćkiem Lewińskim!

ZAPISZ SIĘ

Do 2025 roku 9 na 10 produktów marki PUMA zostanie wyprodukowanych ze zrównoważonych materiałów

O autorze
1 min czytania 2021-05-21

Dążąc do pozytywnych zmian w kontekście wpływu na środowisko, marka PUMA do 2025 roku będzie produkować 90% swoich produktów z bardziej zrównoważonych materiałów.

W 2020 roku PUMA osiągnęła już ważny kamień milowy, pozyskując 100% materiałów, takich jak wiskoza czy bawełna, z bardziej zrównoważonych źródeł. Ponad 97% pozostałych materiałów, takich jak skóra, poliester i tektura, również pochodziło z certyfikowanych zasobów. Oznacza to, że 5 na 10 produktów PUMA zostało wykonanych z przyjaznych środowisku materiałów.

Decydując się na takie kroki, PUMA zmniejszyła ilość zużycia wody i chemikaliów potrzebnych podczas procesu produkcyjnego. Kolejnym etapem będzie zwiększenie ilości materiałów z recyklingu. W ramach tej zmiany, marka dołączyła do akcji „Recycled Polyster Challenge” organizacji non-profit Textile Exchange, w ramach której ilość poliestru pochodzenia wtórnego osiągnie aż 75% do 2025 roku.

– W naszej strategii zrównoważonego rozwoju skupiamy się na wywieraniu jak najbardziej pozytywnego wpływu tak, aby nasi klienci wiedzieli, że sięgając po produkty PUMA, działają w zgodzie ze środowiskiem – powiedział Stefan Seidel, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju korporacyjnego w PUMA. – Będziemy skrupulatnie działać zgodnie z duchem hasła „Forever Better” – dodał Seidel.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Po ustanowieniu swojej pierwszej strategii zrównoważonego rozwoju ponad 20 lat temu, marka utworzyła platformę z obszerną listą celów o nazwie 10FOR25, która ma za zadanie uczynić firmę oraz jej produkty bardziej przyjaznymi dla naszej planety. Pojawiły się tu zagadnienia dotyczące klimatu, praw człowieka, równości oraz produkcji wtórnej.

W 2021 roku PUMA wprowadziła na rynek kilka kolekcji ze szczególnym naciskiem na zrównoważony rozwój. Marka poszukiwała sposobów na ponowne wykorzystanie odpadów w linii ReGen, która powstała ze ścinek skóry, bawełny i poliestru pochodzącego z recyklingu. Taki poliester został wykorzystany również w kolekcji Exhale, którą stworzono wspólnie z modelką i aktywistką klimatyczną, Carą Delevingne.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Produkty z serii First Mile, po raz pierwszy wprowadzonej w 2020 roku, wykorzystują przędzę wykonaną z plastiku pochodzącego z recyklingu. Dzięki temu procesowi, First Mile tworzy również nowe miejsca pracy i wzmacnia mikroekonomię na Tajwanie, Haiti i Hondurasie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się