Od pierwszej do obecnej edycji celem kampanii jest edukacja w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu adresowana w szczególności do opiekunów małoletnich dzieci, kobiet w ciąży i kierowców. Bohaterowie kampanii zinterpretowali, czym jest dla nich „trzeźwe myślenie” i jak się nim kierują w codziennym życiu. Vienio jako raper i miłośnik gotowania mówił nie tylko o przepisach kulinarnych, ale też o szeroko pojętej odpowiedzialności związanej z byciem artystą. Karolina Pilarczyk opowiadała, jak być odpowiedzialnym kierowcą, a Katarzyna Bigos wyznała, z jaką odpowiedzialnością wiąże się macierzyństwo. Wywiady z bohaterami kampanii można zobaczyć na ich profilach społecznościowych, serwisach Agory oraz na kanałach społecznościowych Carlsberg Polska.
– Kampania realizuje jeden z celów naszej strategii zrównoważonego rozwoju, czyli „Zero nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu”. Chcemy edukować konsumentów w lekki, pozbawiony moralizatorstwa sposób, tak by sprowokować ich do podejmowania świadomych wyborów na co dzień, nie tylko w zakresie konsumpcji alkoholu, ale również w innych sytuacjach życiowych – mówi Jagoda Jastrzębska, kierownik ds. rozwoju odpowiedzialnego biznesu w Carlsberg Polska.
Zobacz również
Punktem wyjścia do rozmów z bohaterami były wyniki badania „Kocham Życie – Trzeźwo Myślę”, przeprowadzonego w 2018 roku przez Carlsberg Polska. Pod uwagę wzięto wtedy takie obszary jak: znaczenie „trzeźwego myślenia” w życiu, zmiany w postawach społecznych dot. alkoholu, np. 63% badanych uważa, że w społeczeństwie widać brak przyzwolenia na prowadzenie samochodów po alkoholu a 67% badanych nie spotkało się z nieprzyjemnościami z powodu odmówienia wypicia alkoholu. Wyniki oglądalności wywiadów z twarzami kampanii niemal trzykrotnie przewyższyły założenia.
– Dzięki zaangażowaniu znanych i podziwianych osób ważne informacje i przekazy edukacyjne mają szansę dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców, by wzmocnić odpowiedzialne podejście do konsumpcji alkoholu i zainspirować do podejmowania przemyślanych decyzji w codziennym życiu.– mówi Jagoda Jastrzębska.
Jak co roku, kampanii „Trzeźwo Myślę” towarzyszyły też działania edukacyjne w placówkach medycznych grup Lux Med i Medicover na terenie całego kraju. Dedykowany spot był emitowany przez miesiąc, do 29 lipca br.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing