Doctor Brew odkłada 10 zł za każdy hejterski komentarz pod zdjęciem pary homoseksualnej

Doctor Brew odkłada 10 zł za każdy hejterski komentarz pod zdjęciem pary homoseksualnej
Pod fotografią z kampanii „Z Buntu Najlepsze” Doctor Brew przedstawiającą homoseksualną parę pojawiło się wiele homofobicznych komentarzy. Marka postanowiła przekuć hejt w coś pozytywnego i za każdy wyraz nienawiści pod zdjęciem przekazać środki wspierające organizację Kampania Przeciw Homofobii.
O autorze
1 min czytania 2021-07-30

Najnowsza kampania Doctor Brew „Z Buntu Najlepsze”  towarzyszy relaunchowi producenta piw kraftowych. Jak wskazuje hasło kampanii, marka zachęca do odwagi i wyznaczania własnych zasad, by cieszyć się życiem tu i teraz. Kampania opiera się na działaniach digitalowych, w tym wykorzystaniu sesji fotograficznej przedstawiającej radosne, czule obejmujące się pary.

Jedna z fotografii kampanijnych, która promuje piwo Summer Ale, przedstawia parę homoseksualną. Marka zamieściła zdjęcie w swoich mediach społecznościowych, dodając podpis „Gdy mówią Ci, jak masz kochać – Ty kochaj szczerze. Bo miłość to miłość”. Post wywołał skrajne reakcje internautów – obok pozytywnych komentarzy pojawiły się także homofobiczne wypowiedzi pełne hejtu.

Dla niektórych użytkowników opublikowane zdjęcie okazało się powodem odejścia od marki i zapewnienia, że już nigdy nie zakupią produktów Doctor Brew.

Marka, zaskoczona liczbą homofobicznych komentarzy, nie pozostawiła tej sytuacji bez odpowiedzi. Od teraz za każdy hejterski komentarz pod postem Doctor Brew przekaże 10 zł na rzecz Kampanii Przeciw Homofobii. Marka w ten sposób pokazuje, że hejt w internecie można przekuć w coś dobrego.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nasza kampania „Z Buntu Najlepsze” miałaby być swego rodzaju pochwałą dla radości życia, bliskości z innymi, miłości – wszystkiego tego, co po części zabrała nam pandemia. Do momentu postu, o którym rozmawiamy, cała komunikacja kampanii przebiegała dobrze i spotykała się z dobrym odbiorem. Totalnym science fiction i zaskoczeniem dla nas było to, co zobaczyliśmy pod środowym postem. Prawie 2 tysiące komentarzy i większość z nich hejterskich, a wszystko to za sprawą zdjęcia, które pokazuje miłość. Bo dla nas jest to po prostu miłość. Nasza kampania, jak i sam produkt jest skierowany do wszystkich, dlatego selektywne podchodzenie do społeczeństwa, w jakim żyjemy i próba zaklinania rzeczywistości jest bez sensu. Chcieliśmy pokazać ludzi dookoła nas i tak zrobiliśmy. Czego nie chcieliśmy? Pozostać bierni na zło w komentarzach, dlatego przekuliśmy je w coś dobrego. Tak powstał pomysł na akcję, w której każdy hejterski komentarz uzyskuje skutek odwrotny – wspiera osoby, wobec których ten hejt jest kierowany – podsumowuje Tomasz Czechowski, członek zarządu Doctor Brew.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się