Pod koniec 2019 roku Fundacja K.I.D.S. razem z Publicis Groupe ogłosiła start projektu, którego celem jest wdrożenie telemedycyny w Centrum Zdrowia Dziecka. Zaprezentowany wówczas interaktywny film ukazujący szpital widziany oczami lekarzy, rodziców i małej dziewczynki, której towarzyszy przyjaciel – wilk, był pierwszym etapem projektu. Dobór postaci czwartego bohatera nie był przypadkowy.
– Wilk nie bez powodu został symbolem i bohaterem naszej fundacji. To zwierzę żyjące w stadzie, które zawsze chroni i pomaga innym członkom grupy. Takimi wilkami są pracownicy ochrony medycznej. Zarówno ci w szpitalach zakaźnych, którzy dziś walczą bezpośrednio z COVID-19, jak również Ci, którzy pomimo COVID-19, każdego dnia ratują o życie innych chorych. Wilkami są też wszyscy, którzy wspierają tę walkę. Dlatego też zachęcamy do wsparcia zbiórki na telemedycynę oraz w geście solidarności i ochrony zdrowia założenia maski – dla siebie i dla lekarzy – mówi Dagmara Witek-Kuśmider, deputy creative director w Publicis, a także wiceprezes ds. komunikacji K.I.D.S.
Zobacz również
#DołączDoStada K.I.D.S. – daj lekarzom siłę i narzędzia
Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, chcąc wesprzeć pracowników Ochrony Zdrowia, ruszył z akcją #DołączDoStada. Fundacja od zawsze stawia na innowację, więc naturalnym miejscem na organizacje zbiórki została platforma PolakPotrafi.pl, która wspiera nowatorskie rozwiązania i pomaga zdobyć dla nich finansowanie.
W ramach promocji, fundacja K.I.D.S zaprojektowała własne maski z „wilkiem”, które stały się także narzędziem dla wszystkich, którzy chcą w geście solidarności z lekarzami i wsparcia akcji „dołączyć do stada”. Maski szyje polska firma MADSIS. Produkt dostępny jest już w sklepie online MadMask.pl, a aż 80% dochodu z jego sprzedaży zasili zbiórkę na telemedycynę. K.I.D.S. przygotowało także wirtualną maskę, która dostępna jest w filtrach najpopularniejszych mediów społecznościowych tj. na Instagramie i Facebooku po wpisaniu haseł w galerii filtrów takich jak: wilk, maska, kids, wolf, mask, fundacja.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Do akcji przyłączyło się już wiele polskich gwiazd i influencerów, którzy na swoich profilach w kanałach społecznościowych zachęcają do zbiórki, pojawiając się w maskach „wilka”. Posty można już zobaczyć na oficjalnym koncie Magdaleny Boczarskiej, Miśka Koterskiego, Agaty Młynarskiej, Magdaleny Różczki, Marty Żmudy-Trzebiatowskiej i wielu innych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Do akcji K.I.D.S. przyłączyła się także platforma IndaHash, która dziś uruchomiła kampanię zachęcającą jeszcze większe grono influencerów do promowania #DołączDoStada.
System Zdalnej Opieki – maska dla szpitala
– Pracujemy nad wdrożeniem telemedycyny w Centrum Zdrowia Dziecka od paru miesięcy i już udało nam się zebrać fundusze na pierwsze kroki. Zakupiliśmy dodatkowe laptopy dla lekarzy i rozpoczęliśmy testy platformy do komunikacji z pacjentami. W dzisiejszej sytuacji takie rozwiązania to konieczność dla każdego szpitala, który musi kontynuować prace w nowej rzeczywistości. To jednak dopiero początek – planujemy wprowadzić więcej innowacji – mówi Tomasz Rudolf, co-founder & CEO The Heart i wiceprezes ds. Innowacji K.I.D.S.
Sprzęt dostarczony przez Fundację K.I.D.S. został specjalnie przygotowany przez zespół specjalistów IT, by mógł służyć lekarzom w codziennej pracy. Laptopy, dzięki bezpiecznemu, szyfrowanemu połączeniu ze szpitalnym systemem informatycznym HIS (ang. Hospital Information System), umożliwiają łatwy podgląd historii choroby, co w trakcje „e-wizyty” jest szczególnie istotne. W kolejnym etapie projektu K.I.D.S. planuje wdrażanie rozwiązań telemedycznych do monitorowania stanu zdrowia dzieci w domach.
Zebranie większej kwoty pozwoli na objęcie zdalną opieką pacjentów wielu specjalizacji oraz włączenie do programu kolejnych szpitali.
Kampania digitalowa opracowana jest i realizowana przez agencje Publicis Groupe: Publicis i MSL.