Kampania „Jesienne zmiany po swojemu” dla IKEA, w której twórcy postawili na naturalność i autentyczność, zdobyła złoto!
Do grupy inwestycyjnej GroupM należą agencje: Maxus, MEC, MediaCom oraz Mindshare – każda z nich otrzymała nominacje do tegorocznej edycji MIXX Awards, a wyróżnione zostały dwie z nich w trzech kategoriach konkursowych. W tym prestiżowym konkursie już od ponad 10 lat nagradzane są wyjątkowe kampanie marketingowe digital, które łączą kreatywne idee z efektywnymi rozwiązaniami.
Zobacz również
Prace, które zwyciężają w konkursie MIXX Awards mają inspirować, wskazywać przyszłe trendy i kierunki rozwoju branży cyfrowej, dlatego cieszy fakt, że nasze kampanie znalazły się w tym gronie. – komentuje Anna Lubowska, Prezes Zarządu GroupM Polska.
Agencja MEC otrzymała w tym roku dwie nagrody. Złoto w kategorii „Branded content” za kampanię „Jesienne zmiany po swojemu” realizowaną dla IKEA wspólnie z Grey Worldwide Warszawa, Kalicińscy, Performance Media i HashFM, w której autorzy zdobyli się na odwagę i poszli pod prąd. Stworzono wiarygodny content, opierając nienachalną komunikację na prawdziwych potrzebach konsumentów. Kampania została przygotowana w formacie krótkich filmów dokumentalnych, z wykorzystaniem autentycznych ludzi i domów, zamiast celebrytów. Spoty pokazywały sposoby na zmiany i życie po swojemu oraz to, jak marka wpisuje się w życie polskich rodzin. Kampania zachęcała do radzenia sobie z małymi i dużymi jesiennymi zmianami razem z IKEA, za pomocą pojemnych szaf ze sprytnymi rozwiązaniami, różnorodnego oświetlenia, uzupełniającego krótkie dni oraz kolorowych tekstyliów, nadających ciepła domowi, oddalających jesienną chandrę. Dzięki takiej formie kampanii odbiorcy kolejny raz poczuli, że IKEA to marka, która doskonale ich rozumie i pomaga im w codziennym życiu.
Z kolei za kampanię „H&M Dworzec”, nominowaną w kategorii „Cross-media Integration”, agencja otrzymała brązową statuetkę. Kampania szwedzkiej marki po raz kolejny zaprezentowała projekt z polskimi muzykami. W tegorocznej edycji, we wszystkie weekendy czerwca na terenie warszawskiego Dworca Głównego przy ulicy Towarowej, można było usłyszeć takie gwiazdy jak Pezet, Eldo, FLIRTINI, xxanaxx, Ten Typ Mes, Duit, Taco Hemingway, Quebonafide, Fisz Emade, The Dumplings, Brodka czy Julia Wienia Wieniawa-Narkiewicz.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Brązową statuetkę za kampanię dla ŠKODA Polska otrzymał dom mediowy MediaCom Warszawa, który wraz z agencją GoldenSubmarine został nominowany za „Konkurs ŠKODA Auto Muzyka 2016” w aż dwóch kategoriach „User Experience” oraz „Digital driven”, w której to zdobyli nagrodę. Założeniem akcji było znalezienie najlepszej muzyki do jazdy samochodem, bowiem dla wielu osób komfort jazdy kojarzy się właśnie ze słuchaniem muzyki. Zaproszenie do konkursu młodych talentów pozwoliło pokazać, że ŠKODA nie tylko dba o przyjemność z jazdy pod każdym względem, ale także staje się mecenasem amatorskiej sceny muzycznej. W poszukiwaniu najlepszej muzyki postanowiono stworzyć internetowe show z udziałem jurorów, systemem selekcji oraz ekscytującym głosowaniem.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Do akcji zostali zaangażowani znani artyści polskiej sceny muzycznej: Katarzyna Nosowska, Maria Sadowska, Dawid Podsiadło oraz Tomson z Baronem, a konkurs prowadził Marcin Prokop.
Wśród nominowanych były także kampanie domu mediowego Maxus oraz Mindshare. Dom mediowy Maxus wspólnie z Grandes Kochonos Digital współtworzył kampanię „KENWOODCHALLENGE” nominowaną w kategorii „Digital Driven”, która skutecznie odświeżyła wizerunek produktów Kenwood, wpisując je w kontekst nowoczesnego i dynamicznego stylu życia spod znaku FIT. Z kolei agencja Mindshare była nominowana w kategorii „Online Marketing with Influencer” za kampanię „Transformers: Ostatni Rycerz”. W zgłoszonej kampanii, oprócz standardowych działań w TV i Online, zrealizowano akcje specjalne z udziałem dziennikarza motoryzacyjnego Patryka Mikiciuka, blogera gamingowego reZigiusza, bohaterów popularnego serialu Comedy Central „Blok Ekipa” i marki Uber. Nominowana była także kampania „Braster” współtworzona przez MEC oraz GoldenSubmarine. Celem tego projektu było oswojenie kobiet z trudnym tematem profilaktyki raka piersi oraz budowanie świadomości i wiarygodności Systemu Braster.