…ich klientom oraz rynkowi komunikacji marketingowej.
Klub ustalił kryteria wejścia, pomyślane tak, aby promować bezpieczną, wysokiej jakości produkcję. Trzy lata działalności na rynku, 5 mln złotych rocznego obrotu, obowiązek stosowania specjalistycznych ubezpieczeń produkcyjnych i ubezpieczeń działalności gospodarczej, dostęp do instrumentu refinansowania działalności produkcyjnej na minimum 1 mln. złotych oraz zgoda na publikację obrotów obejmuje obecnych i nowych członków. Wszystko po to, aby oferowana przez te studia produkcja była w pełni bezpieczna dla ich klientów.
Zobacz również
Funkcję dyrektora klubu objął Julian Dworak, doświadczony producent związany dotychczas z Opus Film. KPR jest otwarty na producentów spełniających kryteria i gotowych współdziałać na rzecz rynku komunikacji marketingowej. Klub liczy także na zainteresowanie producentów, którzy obecnie kryteriów nie spełniają, ale są gotowi wprowadzić zmiany w swoich modelach działania i w perspektywie do klubu dołączyć.
Będziemy promować kryteria ustalone przez klub, ponieważ realnie podnoszą bezpieczeństwo i jakość produkcji. Mamy nadzieję na poszerzenie w oparciu o nie składu klubu, aby dostęp do usługi najwyższej jakości w stosunku do ceny był jak najpełniejszy. To realna korzyść dla naszych klientów – mówi Dworak.
Powstanie klubu nieprzypadkowo ma miejsce w momencie dynamicznych zmian związanych z rozwojem nowych mediów. Rosnące nakłady na internet przy wciąż mocnej pozycji telewizji oznaczają rosnące zapotrzebowanie na nowy kontent filmowy. Ze względu na coraz wyższe wymagania odbiorców i cały szereg problemów z dotarciem, komunikaty te muszą być coraz lepsze, aby były chętnie oglądane. Wiedza producentów w zakresie trendów w produkcji video, rynku reżyserów i innych aspektów produkcji wysokiej jakości jest coraz bardziej pożądana a ich znaczenie rośnie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Produkcja filmów reklamowych jest bardzo istotnym obszarem dla reklamodawców zarówno ze względu na wielkość, którą stanowi w budżecie marketingowym jak i na specjalistyczną wiedzę i profesjonalizm dostawcy, niezbędne dla realizacji produkcji bezpiecznej i wysokiej jakości – mówi Agata Królak, Category Manager Procurement Marketing, Grupa Żywiec.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Obecnie zmieniają się sposoby zakupu usług produkcji. Model, w którym realizacja jest zlecana domom produkcyjnym przez agencję stosowany jest coraz rzadziej. Domy produkcyjne często pracują bezpośrednio dla klientów, co ułatwia transfer wiedzy między realizatorem a zamawiającym tę usługę ale stawia przed nimi nowe wyzwania.
Bezpośrednia współpraca na linii producent-klient oczywiście nie wyłącza odpowiedzialności agencji, a to niesie konieczność przedefiniowania sposobów współpracy między producentami a agencjami oraz agencjami i klientami. Obecność domów produkcyjnych w SAR bardzo to ułatwi. Warto wprowadzić standardy które z jednej strony zapewnią przejrzystość, a z drugiej zwiększą wagę kryteriów jakościowych w wyborze partnera do produkcji – mówi Szymon Gutkowski, Prezes SAR.
Powstanie KPR otwiera dla klientów zlecających produkcję nowe możliwości komunikacji z pracującymi dla nich producentami. Rozmowa o standardach i definicji jakości tej kategorii usług wymaga udziału klientów, a KPR może stanowić efektywną platformę do takiego dialogu, gdy sam przetarg i realizacja zlecenia nie sprzyja rozmowie o sprawach generalnych. Potrzebę takiej komunikacji wykazała inicjatywa dialogu branżowego Dobry Przetarg zorganizowana przez SAR i PSML do której producenci zostali zaproszeni.
Doświadczenia Dialogu Branżowego SAR-PSML pokazały, że jest wiele zagadnień w obszarze produkcji, których pogłębienie czy rozwinięcie jest istotne dla realizowanych produkcji i efektywności współpracy z domami produkcyjnymi na polskim rynku. Mam nadzieję, że Klub Producentów Reklamowych SAR stanie się platformą dla systemowych działań, w tym edukacji zainteresowanych stron i jeszcze większej profesjonalizacji obszaru produkcji reklamowej, zarówno dla Domów Produkcyjnych jak i Działów Marketingu i Zakupów, które wykorzystują filmy reklamowe w strategii komunikacji swoich marek w telewizji czy w Internecie. – dodaje Agata Królak.
Zakończenie prac w kategorii Produkcja w ramach Dialogu Branżowego SAR-PSML i publikacja dobrych praktyk przetargowych jest elementem planowanych przez klub działań na rzecz wypracowywania praktyk korzystnych dla uczestników procesów produkcyjnych i jest obok działań na rzecz poszerzania składu klubu i promocji produkcji reklamowej jednym z priorytetów KPR.