Film stanowi element szerokiej kampanii „End The Scroll”. Jej celem jest walka z uzależnieniem od smartfonów u dzieci i nastolatków. Produkcja jest eksperymentem społecznym. Ma zmuszać odbiorców do zmierzenia się z niepokojącą rzeczywistością w kreatywny sposób. Widzowie są zamykani w świecie scrollowania mediów społecznościowych, które jest przerywane reklamami czy ostrzeżeniami medycznymi. Czas trwania filmu jest tak długi, by widzowie realnie mogli doświadczyć tego, z czym dzieci codziennie się spotykają. Najważniejszym celem jest to, by podjęli działanie. W ciągu 48 godzin od rozpoczęcia kampanii, film przyciągnął 30 000 widzów.
Zobacz również
Powstała również strona internetowa dedykowana kampanii, na której opisano jej znaczenie. Twórcy wspominają tam między innymi o tym, że scrollowanie social mediów nie tylko zabiera czas, wpływa na rozwój poznawczy dzieci, ale także przyczynia się do rozwoju takich problemów, jak ADHD, depresja czy stany lękowe. Te czynniki z kolei mogą mieć bezpośredni wpływ na edukację. Jak pokazują wyniki testów PISA, u dzieci i młodzieży pojawiają się znaczące spadki umiejętności czytania, matematyczne oraz inne związane z naukami ścisłymi.
„Don’t Look Down” to produkcja autorstwa MullenLowe MENA dla Fixby – organizacji, która działa na rzecz podnoszenia świadomości na temat uzależnień od smartfonów.
Top NM: najchętniej czytane teksty w 2024 r.
– Geneza tego projektu była czystą kartą, zbiorowym pytaniem: Jak przebić się przez hałas i stworzyć kulturowy sygnał ostrzegawczy? Przekształcając dziewięć godzin czasu ekranowego w emocjonalne doświadczenie kinowe, zapraszamy społeczeństwo do obudzenia się, zaangażowania się w zdrową debatę i napędzania zmian – razem. Podczas gdy krytycy mogą kwestionować dziewięciogodzinny czas trwania, nieubłagane tempo filmu jest właśnie tym, o co chodzi. Zmusza widzów do siedzenia z dyskomfortem, odzwierciedlając monotonię i nadmierną stymulację niekończącego się przewijania. Wybór należy do ciebie: wytrzymać, zastanowić się i działać lub przewijać dalej – komentuje Paul Banham, dyrektor kreatywny MullenLowe MENA.
Słuchaj podcastu NowyMarketing