Playbook NM!

Playbook NM!

Playbook NM!

Prowadzisz akcje z influencerami? Dołącz do gry i podziel się wskazówkami oraz przykładami ciekawych działań.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

„Don’t look down”: powstał 9-godzinny film zwracający uwagę na uzależnienie dzieci od social mediów

„Don’t look down”: powstał 9-godzinny film zwracający uwagę na uzależnienie dzieci od social mediów
W kinach Roxy Cinemas w Zjednoczonych Emiratach Arabskich pojawił się 9-godzinny film „Don't Look Down". Produkcja stanowi symulację czasu spędzonego przez nastolatków przed ekranami.
O autorze
1 min czytania 2025-01-24

Film stanowi element szerokiej kampanii „End The Scroll”. Jej celem jest walka z uzależnieniem od smartfonów u dzieci i nastolatków. Produkcja jest eksperymentem społecznym. Ma zmuszać odbiorców do zmierzenia się z niepokojącą rzeczywistością w kreatywny sposób. Widzowie są zamykani w świecie scrollowania mediów społecznościowych, które jest przerywane reklamami czy ostrzeżeniami medycznymi. Czas trwania filmu jest tak długi, by widzowie realnie mogli doświadczyć tego, z czym dzieci codziennie się spotykają. Najważniejszym celem jest to, by podjęli działanie. W ciągu 48 godzin od rozpoczęcia kampanii, film przyciągnął 30 000 widzów.

Powstała również strona internetowa dedykowana kampanii, na której opisano jej znaczenie. Twórcy wspominają tam między innymi o tym, że scrollowanie social mediów nie tylko zabiera czas, wpływa na rozwój poznawczy dzieci, ale także przyczynia się do rozwoju takich problemów, jak ADHD, depresja czy stany lękowe. Te czynniki z kolei mogą mieć bezpośredni wpływ na edukację. Jak pokazują wyniki testów PISA, u dzieci i młodzieży pojawiają się znaczące spadki umiejętności czytania, matematyczne oraz inne związane z naukami ścisłymi.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

„Don’t Look Down” to produkcja autorstwa MullenLowe MENA dla Fixby – organizacji, która działa na rzecz podnoszenia świadomości na temat uzależnień od smartfonów.

– Geneza tego projektu była czystą kartą, zbiorowym pytaniem: Jak przebić się przez hałas i stworzyć kulturowy sygnał ostrzegawczy? Przekształcając dziewięć godzin czasu ekranowego w emocjonalne doświadczenie kinowe, zapraszamy społeczeństwo do obudzenia się, zaangażowania się w zdrową debatę i napędzania zmian – razem. Podczas gdy krytycy mogą kwestionować dziewięciogodzinny czas trwania, nieubłagane tempo filmu jest właśnie tym, o co chodzi. Zmusza widzów do siedzenia z dyskomfortem, odzwierciedlając monotonię i nadmierną stymulację niekończącego się przewijania. Wybór należy do ciebie: wytrzymać, zastanowić się i działać lub przewijać dalej – komentuje Paul Banham, dyrektor kreatywny MullenLowe MENA.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS Eksperyment w Szwecji. 13-letnia Laika stworzona przez AI pokazuje wpływ social mediów na życie nastolatków

PS2 Rząd Australii zakazał korzystania z social mediów dzieciom poniżej 16. roku życia [OPINIE]