Wielogodzinna ekspozycja na działanie ekranów telefonów i laptopów niekorzystnie wpływa nie tylko na zdolność koncentracji i zapamiętywania, ale też na nasze zdrowie psychiczne. Równie negatywne skutki ma jednak (bardziej lub mniej świadome) przewijanie kolejnych stron w mediach społecznościowych. Nadmierne scrollowanie, bezmyślne przesuwanie palcem po ekranie, wchłanianie kolejnych dawek internetowego feedu – oto przepis na obniżony nastrój, zaburzeniami poczucia własnej wartości i problemy ze zdrowiem psychicznym.
Aby uświadomić potęgę tego problemu społeczeństwu, powstał eksperyment FUTURES i DoomScroller, czyli robot, którego celem jest przekonanie nas, że możemy przewijać strony internetowe bardziej świadomie. I, że warto to robić. O tym, jak scrollować z większą świadomością, można dowiedzieć się m.in. z klipu prezentującego prototyp robota DoomScroller.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [04.10-10.10.24]: jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce, alkotubki okiem prawników i marketerów, opinie nt. promocji „Fala tylko dla dorosłych”
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
-
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
DoomScroller został stworzony wspólnie przez NABS i Amplify, we współpracy z Seanem Malikides, inżynierem robotyki.
– DoomScroller to niesamowicie ekscytujący prototyp, będący efektem nowych działań podjętych przez Amplify FUTURES. Jesteśmy podekscytowani współpracą z Seanem Malikidesem, która pozwoli zbadać nasze relacje ze światem cyfrowym, kwestionując status quo zachowań w mediach społecznościowych i dodając realnej wagi naszym działaniom online. To wszystko są zasady, które tworzą eksperyment FUTURES, stawiający ludzi w centrum – tłumaczy Ed Hallam, lider FUTURES i dyrektor kreatywny Amplify Innovation.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Zdjęcie główne: YouTube
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Instagram wprowadza konta dla nastolatków. Wzrośnie poziom bezpieczeństwa
Instagram wprowadza Teen Accounts, czyli konta nastolatków, które mają wbudowane zabezpieczenia ograniczające grono osób mogących się z nimi kontaktować, oraz filtr dostępnych treści. Ponadto Teen Accounts zapewniają młodym osobom nowe sposoby rozwijania zainteresowań.