Kampania ma zwrócić uwagę młodzieży na zagrożenia, jakie niesie zażywanie dopalaczy. Statystyki są przerażające – w latach 2013-2016 odnotowano 34 ofiary śmiertelne dopalaczy i ponad 15 tysięcy podejrzeń zatrucia tymi środkami. Te liczby ciągle rosną, podobnie jak ilości nowych substancji psychoaktywnych, które trafiają do młodych ludzi. Dlatego Stowarzyszenie Pedagogów Społecznych RIPOSTA od lat prowadzi aktywną walkę z dopalaczami, a poznańska kampania stanowi kolejny jej przejaw.
– Przytoczone statystyki napawają grozą, a pokazują przecież tylko udokumentowane przypadki zażywania dopalaczy. Przypuszczamy, że skala problemu jest większa. Dlatego tak ważne jest informowanie o negatywnych, czasami nawet tragicznych skutkach zażywania dopalaczy. Tym bardziej, że osoby zajmujące się dystrybucją tej trucizny, dla pieniędzy sprowadzają na innych zagrożenie zdrowia i życia – mówi Jędrzej Solarski, zastępca prezydenta miasta.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Przekaz kampanii „Dopalacze to nie bajka” opiera się na mocnych komunikatach, nawiązujących do bajek i dziecięcych wyliczanek. Od 19 listopada br. można je zobaczyć na billboardach i plakatach w całym Poznaniu. Oprócz nich w ramach kampanii powstały również edukacyjne ulotki, a w sześciu dzielnicach miasta pojawią się namioty ze streetworkerami: pedagogami z SPS RIPOSTA, specjalizującymi się w pracy w terenie, blisko środowisk młodych ludzi.
– Być może dla niektórych prezentowane w kampanii treści mogą okazać się kontrowersyjne, ale mają one zwrócić uwagę na szczególnie ważny i niebezpieczny problem. Nie chodzi tu tylko o młodzież, docierać z przekazem należy również do rodziców czy opiekunów. Budowanie odpowiedniej świadomości społecznej i wiedzy na ten temat jest kluczowe – mówi Grzegorz Jura, radny Miasta Poznania, jeden z pomysłodawców przeprowadzenia w mieście kampanii antydopalaczowej.
Z materiałów edukacyjnych przygotowanych w ramach kampanii można dowiedzieć się nie tylko o szokujących statystykach, ale także o szkodliwości najpopularniejszych substancji psychoaktywnych czy objawach zażycia dopalaczy. Ulotki zawierają też numer telefonu na bezpłatną linię pomocy i wsparcia, a także kontakt do organizatorów akcji.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Kampania jest współfinansowana ze środków Urzędu Miasta Poznania i potrwa do 31 grudnia 2018 roku. Idea kreatywna kampanii realizowana jest przy współpracy z agencją reklamową Chromatique.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Szkoła Policji w Słupsku opublikowała film pokazujący, jak łatwo można stracić życie po dopalaczach. W rolę aktorów wcielili się policjanci – słuchacze szkoły.
PS2
Na początku 2017 roku Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kampanię „Melanż. Oczekiwania vs. rzeczywistość”, informującą młodzież o skutkach stosowania używek. W ramach kampanii stworzonych zostało dziesięć spotów, w których ukazano negatywne skutki zażywania różnych substancji.
PS3
Marek Posobkiewicz, szef Głównego Inspektoratu Sanitarnego, znany jest ze swoich filmów, w których rapując ostrzega przed różnymi szkodliwymi substancjami. W jednym z nich przestrzegał przed skutkami zjedzenia grzybów.
źródło: poznan.pl