DoubleVerify, czołowa światowa platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła rozszerzenie swoich rozwiązań w zakresie brand safety (bezpieczeństwo marki) i brand suitability (dopasowanie i adekwatność reklam), aby umożliwić reklamodawcom monitorowanie i unikanie witryn MFA („Made For Advertising” – są to witryny internetowe o niskiej jakości, tworzone głównie, lub wyłącznie, w celu generowania dochodu z reklam). W ramach tej innowacji DV opracowało jasną definicję MFA, umożliwiając reklamodawcom skuteczne identyfikowanie wyzwań związanych z MFA i stawienie im czoła.
– „Made For Advertising” stanowi istotny element, o którym reklamodawcy oraz szeroko pojęta branża marketingu digital powinni pamiętać w dzisiejszych czasach. Strony internetowe, które zostały stworzone z myślą o MFA, działają z wyłącznym celem maksymalizacji zysków z reklam, często kosztem jakości treści i doświadczenia użytkownika. MFA koncentruje swoje działania na mocnym przyciąganiu ruchu na swoje strony internetowe, a głównym celem jest maksymalizacja wyświetleń reklam Z tego powodu jakość i doświadczenie użytkownika na stronach MFA często pozostawiają wiele do życzenia, nie spełniając oczekiwań większości reklamodawców, którzy inwestują w przestrzeń reklamową. W rezultacie potencjalnie miliardy dolarów są każdego roku marnowane na stronach internetowych, które nie oferują reklamodawcom żadnej widocznej stopy zwrotu z inwestycji – komentuje Hubert Świtalski, Business Director w DoubleVerify odpowiedzialny za rynki Europy Środkowo-Wschodniej.
Zobacz również
DV opracowało swój własny proces analizy MFA oparty na unikalnym audycie łączącym siły analityczne ludzi i sztucznej inteligencji. Rozwiązanie to może zostać aktywowane przez klienta bezpośrednio w jego profilu brand safety i suitability w celu pomiarów i monitorowania, a także pozwala unikać takich odsłon poprzez rozwiązanie prebidowe DV Authentic Brand Suitability Targeting.
– DV przoduje w zakresie innowacji zorientowanych na klienta, pomagających reklamodawcom stawić czoła szybko zmieniającym się wyzwaniom reklamy digital, które mają wpływ na jakość mediów i efektywność działań – stwierdził Mark Zagorski, CEO, DoubleVerify – Wraz z rozwojem narzędzi sztucznej inteligencji, które mogą szybko tworzyć witryny MFA, własna technologia sztucznej inteligencji DV jest kluczowa w umożliwianiu globalnym markom identyfikowania, mierzenia i unikania problematycznego kontentu MFA w czasie rzeczywistym i ostatecznie zapewniania lepszych wyników działań.
W czerwcu, w związku z obawami, że narzędzia sztucznej inteligencji przyspieszają tworzenie nieodpowiedniego kontentu w Internecie, ANA (amerykańskie stowarzyszenie Association of National Advertisers) opublikowała raport, w którym stwierdzono, że na witryny MFA przypada ponad jedna piąta (21%) wszystkich wyświetleń reklam programmatic i aż 15% całkowitych wydatków na reklamę digital. W swojej niezależnej analizie firma DoubleVerify odkryła, że największe witryny MFA generują nawet setki milionów wyświetleń miesięcznie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Wobec braku jednolitej definicji MFA pojawia się wiele nieporozumień na temat kategoryzacji. Niektórzy błędnie postrzegają treści MFA jako generowane wyłącznie przez boty i generujące całkowicie fraudowy ruch. Chociaż faktycznie stanowi to część ruchu MFA, tego typu witryny są zazwyczaj identyfikowane jako fraudowe i tym samym wykluczane w ramach standardowych kontroli fraudów. Większość ruchu MFA pochodzi jednak od prawdziwych użytkowników, często z płatnych kanałów, takich jak media społecznościowe i silniki rekomendacji treści.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
DV formalnie definiuje witryny MFA jako te, których jedynym celem jest dostarczanie reklam. Witryny te można zidentyfikować, analizując kilka czynników związanych z ich działalnością generującą przychody z reklam, źródłami ruchu z reklam i podejściem do tworzenia kontentu. Mówiąc dokładniej,d witryny te charakteryzują się następującymi cechami:
- Znaczne zagęszczenie reklam w stosunku do rzeczywistej zawartości strony i częste odświeżanie reklam w celu maksymalizacji zysku z pojedynczej wizyty
- Monetyzacja zależy głównie od płatnych źródeł ruchu – takich jak reklamy społecznościowe i natywne – przy niewielkim lub żadnym ruchu pochodzącym ze źródeł organicznych
- Treść została zaprojektowana tak, aby można było bez końca przewijać/klikać w tej samej domenie
- Treść jest często słowo w słowo powielana na różnych stronach internetowych, a czasem tworzona automatycznie przez generatywną sztuczną inteligencję (Generative AI)
DV stosuje podejście, które pozwala na najgłębszy i najbardziej zróżnicowany poziom analizy, zapobiegając błędnej kategoryzacji i fałszywym alarmom. Na przykład witryna może zawierać bardzo dużą liczbę reklam, a jednocześnie odnotowywać wysoki wskaźnik ruchu organicznego i z wyszukiwarek – w tym przypadku wydawca nie spełniałby definicji witryny internetowej MFA przyjętej przez DV.
– Termin „Made for Advertising” spowodował znaczne zamieszanie w branży – skomentował Jack Smith, CPO w DoubleVerify – Jako wiodący w branży dostawca pomiarów i weryfikacji uważamy, że dawanie przykładu i zapewnianie przejrzystości jest sprawą kluczową. Naszym celem jest ochrona inwestycji reklamodawców i wspieranie wydawców wysokiej jakości, którzy chcą monetyzować prawdziwe treści.
Historycznie rzecz biorąc, DV zapewniało klientom możliwość korzystania z witryn MFA „na żądanie”. Wprowadzane obecnie narzędzia będą dostępne w wersji beta dla wszystkich reklamodawców, a rozwiązanie będzie ewoluować i będzie udoskonalane w kolejnych cyklach rozwoju.
DoubleVerify to wiodąca platforma oprogramowania do pomiaru i analizy mediów cyfrowych. Misją firmy jest uczynienie ekosystemu reklamy cyfrowej silniejszym i bezpieczniejszym, a tym samym zachowanie uczciwej wymiany wartości między kupującymi i sprzedającymi media cyfrowe. Setki reklamodawców z listy Fortune 500 korzystają na całym świecie z bezstronnych danych i analiz DoubleVerify w celu poprawy jakości i skuteczności kampanii oraz maksymalizacji zwrotu z inwestycji w reklamę cyfrową. Więcej na: www.DoubleVerify.com