Odpady z tworzyw sztucznych są jednym z największych, globalnych problemów dotyczących środowiska i ludzkiego zdrowia, z którym musimy się zmierzyć – jego skala wynika z liniowego modelu konsumpcji jednorazowego użytku. Aby uczestniczyć w tworzeniu gospodarki o obiegu zamkniętym, w której tworzywa sztuczne są ponownie wykorzystywane i poddawane recyklingowi, Dove przyspiesza i rozszerza swoje działania, kontynuując zobowiązanie NO / BETTER / LESS PLASTIC:
1. NO PLASTIC: Dove toruje drogę dla reszty sektora kosmetycznego, dzięki wiodącym w branży innowacjom, aby w miarę możliwości wyeliminować stosowanie plastiku poprzez używanie alternatywnych materiałów i nowych formatów opakowań. W przyszłym roku opakowania kultowej kostki myjącej Dove na całym świecie będą wolne od plastiku; trwają też prace nad zastąpieniem zewnętrznego, plastikowego opakowania zbiorczego kostek myjących Dove materiałem niezawierającym plastiku.
Zobacz również
2. BETTER PLASTIC: Dove inwestuje w bardziej zrównoważone opakowania pozyskiwane z plastiku z recyklingu, aby zmniejszyć zużycie dziewiczego plastiku. Właśnie dlatego marka zobowiązuje się do wprowadzenia nowych butelek wykonanych do 100% z plastiku z recyklingu w całym asortymencie (Dove, Dove Men+Care i Baby Dove) na rynkach, na których jest to technicznie wykonalne, m.in. w Ameryce Północnej i Europie do końca 2019 r. Jednocześnie Dove kontynuuje poszukiwanie rozwiązań dla problemów dotyczących m.in. pompek i nakrętek, w których obecnie, z przyczyn technicznych nie jest możliwe użycie tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu.
3. LESS PLASTIC: W dezodorantach w sztyfcie Dove wykorzysta technologię kryjącą się za nowymi opakowaniami ze stali nierdzewnej, wielokrotnego użytku oraz wielokrotnego napełniania: minim. Technologia ta minimalizuje liczbę odpadów poprzez radykalne zmniejszenie ilości potrzebnego plastiku. Rozwiązanie to zostanie przetestowane w ramach platformy LOOP: pierwszego w swoim rodzaju bezpośredniego systemu zakupów z minimalnym poziomem odpadów. Data testu nie została jeszcze potwierdzona, ale prace są w toku.
– Misją Dove od zawsze jest, żeby dostarczać najlepszą pielęgnację, poprzez wysokiej jakości produkty. Jednak pielęgnacja to dla nas znacznie więcej. Zobowiązanie NO/BETTER/LESS PLASTIC to kolejny przełomowy moment w historii marki, a nowe rozwiązania pokazują, że nie jest to wyłącznie obietnica, ale marka Dove konsekwentnie ją realizuje – powiedział Maciej Seliński, head of beauty and personal care Polska Unilever.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
zdjęcie: depositphotos.com
Słuchaj podcastu NowyMarketing