Druga edycja LinkedIn Local Virtual już za nami

O autorze
3 min czytania 2020-10-21

Pracownik na LinkedIn to największy strach czy skarb firmy? Jakie błędy popełniamy w profilach firmowych na LinkedIn? Czy sprzedaż oparta o relacje przestanie działać? I po co handlowcom social selling? Odpowiedzi na te i inne pytania udzieliło 17 czołowych ekspertów i ekspertek z dziedzin marketingu B2B, sprzedaży i biznesu w trakcie drugiej edycji #LinkedinLocalVirtual.

Druga edycja największej konferencji o marketingu B2B, LinkedIn i social sellingu w Polsce odbyła się 15 października 2020 i zgromadziła ponad 700 uczestników. Wśród prelegentów znaleźli się przedstawiciele firm Google, Asseco, Luxmed, Adamed czy Mastercard oraz specjaliści marketingu B2B, Employer Brandingu, social sellingu czy komunikacji kryzysowej. Wydarzenie poprowadził Kuba Sito, dziennikarz i konsultant marketingu.

Wokół zagadnienia wykorzystania LinkedIn jako narzędzia marketingowego i sprzedażowego odbyły się inspirujące dyskusje, wystąpienia i warsztaty, w których prelegenci dzielili się z uczestnikami swoją wiedzą i doświadczeniem na temat tego, jakie znaczenie ma LinkedIn dla współczesnego biznesu.

– Jesteśmy niezwykle dumni, że po raz kolejny udało nam się zgromadzić tylu wybitnych specjalistów, którzy w swojej codziennej pracy udowadniają, jak ważnym narzędziem biznesowym jest LinkedIn – mówi Marcin Sokołowski, CEO Sharebee. – Jako organizatorom wydarzenia zależy nam na tym, aby dzielić się z uczestnikami wiedzą ekspertów i zachęcać firmy do korzystania z możliwości, jakie dają social media w rozwoju biznesu. W Polsce (w porównaniu z innymi krajami Europy Zachodniej) wciąż nie wykorzystujemy jeszcze w pełni potencjału LinkedIn w biznesie, ale widzimy, że temat ten cieszy się coraz większym zainteresowaniem, dlatego już planujemy kolejne odsłony wydarzenia – dodaje Marcin Sokołowski.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wystąpienia w zostały podzielone na dwie ścieżki tematyczne – marketingową i sprzedażową – w rakach których uczestnicy mogli swobodnie przemieszczać się między interesującymi ich wystąpieniami.

– Ostatnie miesiące uwypukliły dwie szeroko omawiane tendencje, które do 2019 roku były obszarem early adopters – dodaje Adam Kozłowski, VP Digital w Monday – agencji komunikacji, która była partnerem wydarzenia. – Jedną z nich jest social selling, czyli wykorzystanie mediów społecznościowych przez handlowców jako jednego z narzędzi wspierających procesy sprzedażowe. Druga to bliższa współpraca działów marketingu i sprzedaży na różnych płaszczyznach – od uspójniania strategii, definicji i celów, przez współtworzenie treści, po realizację wspólnych projektów lead generation i lead nurturing. Dlatego zależało nam na poruszeniu tych tematów w trakcie LinkedInLocal Virtual, które było, jest i będzie największą platformą spotkań, dyskusji oraz wymiany doświadczeń sprzedaży i marketingu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Relacja z wydarzenia

Organizatorzy Linkedin Local Virtual po raz kolejny udowodnili, że zorganizowanie prawdziwego spotkania w wirtualnym świecie jest możliwe. Tak jak w trakcie tradycyjnego wydarzenia, uczestnicy mieli możliwość wybrania interesujących ich wystąpień, które odbywały się w ramach dwóch ścieżek tematycznych – marketingowej i sprzedażowej. Dzięki wykorzystaniu unikatowej platformy uczestnicy mieli także możliwość interakcji z prelegentami oraz wzięcia udziału w spotkaniach networkingowych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wydarzenie rozpoczął i prowadził Kuba Sito, który przywitał uczestników i prelegentów. Jako pierwszy na scenie głównej wystąpił Kamil Kozieł, dyrektor zarządzający PrezART, autor bloga kamilkoziel.pl, który wygłosił prezentację keynote na temat „Jak zepsuć zdalne wystąpienie i stracić zaangażowanie słuchaczy na home-office”. Mimo drobnych problemów technicznych Kamilowi udało się utrzymać zaangażowanie słuchaczy do samego końca!

W panelu dyskusyjnym o potencjale LinkedIn dla firmy z perspektywy CxO rozmawiali Magdalena Dziewguć, head in clouds firmy Google, Artur Wiza, wiceprezes firmy Asseco, Anna Rulkiewic, CEO firmy Luxmed, a dyskusję poprowadził Marcin Sokołowski, CEO firmy Sharebee – organizator wydarzenia. Prelegenci dzielili się swoimi doświadczeniami, przedstawiając zróżnicowane punkty widzenia i strategie dotyczące prowadzenia profilu na LinkedInie.

W ramach ścieżki marketingowej:

  • o micie racjonalności w B2B opowiadał Łukasz Kosuniak, CEO GrowConsulting;
  • jakie błędy popełniamy w profilu firmowym na LinkedIn oraz jak ich uniknąć radziła Dagmara Pakulska, Social Media Trainer & Consultant;
  • na pytanie, czy pracownik na LinkedIn to największy strach czy skarb firmy odpowiadał Grzegorz Miecznikowski, Ekspert LinkedIn i Strateg Social Selling.

W ramach ścieżki sprzedażowej:

  • o tym, dlaczego sprzedaż oparta o relacje przestanie działać, opowiadał w swoim wystąpieniu Szymon Negacz, Konsultant, Trener Sprzedaży i właściciel agencji SellWise;
  • tajemnice algorytmu LinkedIn vs algorytmu ludzkiego oka. H2H zgłębiał Marcin Banaszkiewicz, Trener LinkedIn;
  • na pytanie po co handlowcom social selling odpowiadała Katarzyna Sitarska, Social Selling Lead i Adam Kozłowski VP Digital w agencji Monday.

Uczestnicy wydarzenia mogli także skorzystać z sesji networkingu online, aby nawiązać nowe znajomości, oraz wziąć udział w trzech warsztatach:

  • Marketing w branży przemysłowej, który poprowadziła Agnieszka Wnuk, doradca marketingu B2B
  • Employer Branding na LinkedIn, który poprowadziła Paulina Mazur, Employer Branding – HR Konsultant, strateg
  • Komunikacja kryzysowa na LinkedIn, który poprowadził Kuba Sito, dziennikarz i konsultant marketingu

Dla tych osób, którym nie udało się wziąć udziału w wydarzeniu lub chciałyby przypomnieć sobie najciekawsze wystąpienia, nagrania z prelekcji są dostępne na stronie www.sharebee.pl/blog. Dodatkowo w każdą środę o godz. 9.00 na stronie Sharebee na LinkedInie (www.linkedin.com/company/getsharebee/) będzie można obejrzeć retransmisje wszystkich wystąpień.

Harmonogram najbliższych retransmisji:

21.10 – Potencjał Linkedin dla firmy z perspektywy CxO
28.10 – Jak zepsuć zdalne wystąpienie i stracić zaangażowanie słuchaczy na home office?
04.11 – Case Study: Employee Advocacy w Mastercard i Adamed
18.11 – Profil firmowy na Linkedin – co robisz źle?
25.11 – Algorytm Linkedin vs algorytm ludzkiego oka. H2H
02.12 – Pracownik na Linkedin. Największy strach czy skarb Twojej firmy?

Retransmisję obejrzeć można na stronie Sharebee na LinkedIn: www.linkedin.com/company/getsharebee/

Organizatorem #LinkedinLocalVirtual jest Sharebee – pierwsza w Polsce platforma do obsługi programów Social Selling i Employee Advocacy. Partnerem wydarzenia jest Monday. Agencja komunikacji zintegrowanej. Patronat medialny nad wydarzeniem objęli: Nowy Marketing, Marketing przy kawie, SOCIALPRESS, Brief.