Czy wykorzystany baner reklamowy może być nośnikiem ważnego przekazu i stanowić przykład odpowiedzialnych i proekologicznych działań?
Odpowiedź na to pytanie znalazła agencja Mindshare, która wraz z United International Pictures oraz Trashki przeprowadziła niestandardową akcję świąteczną. Z wykorzystanego przy okazji kampanii „Angry Birds 2” baneru reklamowego, firma Trashki wyprodukowała torby na zakupy, które w ramach prezentów świątecznych zostały przekazane klientom Mindshare.
Zobacz również
– Głęboko wierzymy w to, że również branża reklamowa powinna w odpowiedzialny sposób gospodarować zasobami. W związku z tym nadaliśmy drugie życie odpadom reklamowym. Idąc przykładem eko-wioski z filmu „Angry Birds 2” stworzyliśmy torby na zakupy z wykorzystanej już siatki wielkoformatowej wyprodukowanej na potrzeby promocji filmu. Następnie w ramach prezentów świątecznych przekazaliśmy je naszym klientom – komentuje Stanisław Pytel, marketing director, United International Pictures.
Przekazany przez United International Pictures baner miał około 600m2 i został przetworzony na kilkaset unikalnych toreb.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– Angażowanie marek w działalność społeczną i proekologiczną jest nam szczególnie bliskie, a współpraca z naszym wieloletnim klientem – United International Pictures – jest tego najlepszym przykładem. Zaakcentowaliśmy ważny temat, jakim jest generowanie odpadów reklamowych przez naszą branżę, szczególnie w okresie świątecznym. W związku z tym zamiast generować nowe śmieci, wykorzystaliśmy to, co już zostało wykorzystane. Mam ogromną nadzieję, że te działania zapoczątkują większy ruch w polskich agencjach – dodaje Maciej Świątek, director, client leadership, Mindshare.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Akcja została zrealizowana w całości w grudniu 2019 roku.