Dominująca obecnie na rynku odzieżowym kultura fast fashion (szybkiej mody) sprawia, że asortyment sklepowych półek zmienia się jak w kalejdoskopie, czasem nawet kilka razy w miesiącu. Stały dostęp do najnowszych, a przy tym niedrogich ubrań powoduje, że coraz częściej i chętniej odświeżamy naszą garderobę, wyrzucając tę, która już nam się znudziła, i zastępując ją najświeższymi trendami. W konsekwencji, w koszu nierzadko lądują ubrania z ledwie widocznymi śladami użytkowania. A wcale nie musi tak być.
Dostrzegając problem, sieć Reserved wyszła z propozycją ogólnopolskiej akcji nadania drugiego życia setkom tysięcy wyrzucanych rocznie ubrań. Katowice znalazły się na liście miast, w których pojawiły się pierwsze punkty zbiórki odzieży używanej. Jeden z nich powstał w Galerii Katowickiej, w salonie Reserved znajdującym się na poziomie +1 i +2. Specjalne pojemniki stoją tam już od pierwszego sierpnia i, jak zapowiadają organizatorzy, prawdopodobnie zostaną już na stałe.
Zobacz również
– Gościmy wiele wydarzeń podejmujących istotne społecznie tematy i zawsze z entuzjazmem angażujemy się w takie inicjatywy – mówi Aleksander Poltier, Marketing Manager Galerii Katowickiej. – Bardzo cieszymy się, że jedno z katowickich miejsc zbiórki powstało w salonie Reserved właśnie w naszym Centrum. Mamy nadzieję, że ta szczytna akcja osiągnie należyty sukces. – dodaje Poltier.
Oddać można każdą odzież – damską, męską i dziecięcą, o ile tylko jest w dobrym stanie i nadaje się do ponownego użycia. Marka nie gra roli. Przekazanie zbędnych rzeczy to nie tylko ukłon w stronę środowiska – to przede wszystkim okazja do spełnienia dobrego uczynku. Ubrania zostaną ofiarowane Towarzystwu Pomocy im. św. Brata Alberta, które prowadzi w całym kraju schroniska pomocowe. Stamtąd trafią do najbardziej potrzebujących – osób w trudnym położeniu, bezdomnych i ubogich, którzy poszukują w Towarzystwie szansy na lepsze jutro.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach