Reckitt, właściciel marki Durex, wraz z partnerem – Grupą Ponton, podjął zobowiązanie, aby zwiększać dostęp do rzetelnej edukacji seksualnej. Marka w nowym projekcie „Sztuka bez wstydu” poszerza swoje działania edukacyjne związane z promowaniem bezpiecznego i odpowiedzialnego seksu. Tym razem dociera do młodych ludzi za pomocą popularnych obrazów z polskich muzeów.
Edukacja seksualna, podobnie jak nauka matematyki czy języków obcych, powinna być jednym z niezbędnych elementów edukacji każdego człowieka. W ramach realizacji misji marki, Durex dociera do młodzieży powyżej 15. roku życia, która może już zdobywać pierwsze doświadczenia seksualne. Robi to w naturalnych dla nich miejscach, m.in. poprzez platformy internetowe czy wydarzenia kulturalne. Sztuka to kolejna przestrzeń, dzięki której marka buduje pomost porozumienia z młodymi ludźmi, dostarczając im użyteczną wiedzę – tak, by ich doświadczenia mogły być zdrowe i bezpieczne. W ramach akcji „Sztuka Bez Wstydu”, za pomocą rozszerzonej rzeczywistości, najbardziej znane obrazy w Polsce zachęcają do poznawania ciekawych faktów nt. bezpiecznego seksu, świadomej zgody, chorób przenoszonych drogą płciową, ale także powszechnych mitów wokół seksualności.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
– Debata publiczna na temat edukacji seksualnej często skupia się na tym, kiedy i czego młodzież uczy się o seksie. Jednak wiemy, że systemowo temat ten potrzebuje w Polsce większego zaangażowania. A młodzi ludzie nadal rozpoczynają życie seksualne pełni niepokoju i lęku, posiłkując się pornografią i radami starszych kolegów i koleżanek. Dlatego marka Durex wspólnie z Grupą Ponton, dąży do tego, aby młodzi ludzie umacniali przekonanie, że seksualność jest normalną częścią tego, kim jesteśmy, a wiedza o niej jest kluczowa, by zadbać o zdrowie i bezpieczeństwo – podkreśla Karolina Wierzbicka-Gajda, category manager wellbeing Poland & EE, Reckitt.
Polskie dzieła sztuki uczą o seksualności
Głównym źródłem pozyskiwania wiedzy i informacji przez młodzież jest Internet, a większość z nich, swój czas spędza przed ekranem telefonu. Dlatego w ramach projektu „Sztuka Bez Wstydu” powstała specjalna aplikacja, która za pośrednictwem 100 popularnych obrazów ze zbiorów polskich muzeów przekazuje wiedzę z zakresu seksualności. Celem akcji jest udostępnienie rzetelnych, edukacyjnych treści na tematy związane z seksem, aby młodzi ludzie byli w stanie lepiej zrozumieć to, co widzą w mediach i otaczającym ich świecie oraz podejmować świadome decyzje związne z ich seksualnością. A to wszystko w prawdziwie angażującej formie!
W aplikacji „Sztuka Bez Wstydu” po zeskanowaniu obrazu na ekranie pojawia się wersja konkretnego dzieła z przykuwającymi uwagę emoji, takimi jak bakłażan czy brzoskwinka, a obok tego krótka ciekawostka związana z seksualnością. W ten sposób ze „Stańczyka” można dowiedzieć się o nazewnictwie miejsc intymnych, „Dama z gronostajem” przybliża temat świadomej zgody na seks, a „Babie Lato” porusza takie kwestie jak fantazjowanie czy masturbacja.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Z aplikacji można korzystać zarówno podczas wycieczki w muzeum, jak i skanując dany obraz z podręcznika lub ekranu. Wiedzę można czerpać nawet w domu, przeglądając galerię obrazów i czytając wyświetlające się przy nich ciekawostki dostępne z poziomu aplikacji. Tym sposobem, na smartfonie, laptopie czy komputerze, zupełnie za darmo, można sobie przeprowadzić szybką, przystępną w odbiorze, ale przede wszystkim – merytoryczną i rzetelną lekcję o seksualności.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Edukacja seksualna, zwłaszcza dla nastolatków, ma kluczowe znaczenie ze względu na ryzyko związane z uprawianiem seksu, takie jak wczesne i nieplanowane ciąże oraz ryzyko chorób przenoszonych drogą płciową. Pozwala także na podejmowanie odpowiedzialnych decyzji, uczy wyrażania swojego zdania i potrzeb, oraz edukuje o tym, aby czerpać z niej przyjemność, a nie akceptować ból czy dyskomfort. Dlatego dostęp do rzetelnej wiedzy o seksualności to jeden z naszych priorytetów, ponieważ edukacja w tym zakresie jest tak samo ważną dziedziną życia, jak i nauki, a młodzi ludzie mają do niej prawo – mówi Katarzyna Banasiak-Marszałek, koordynatorka Grupy Ponton.
Wystaczy wejść na www.sztukabezwstydu.pl, przeskanować obraz lub skorzystać z wirtualnej galerii obrazów i już można dowiedzieć się więcej. Bez uprzedzeń, bez powielania szkodliwych mitów i bez wstydu – ponieważ tylko taka edukacja ma szansę prawdziwie wspierać młodzież w zakresie zdrowia seksualnego.
Za ideę kreatywną, strategię kampanii, opracowanie technologii i realizację odpowiedzialna jest agencja VMLY&R. Na poziomie merytorycznym i eksperckim zaangażowana jest Grupa Ponton. Koordynacją współpracy z influencerami w mediach społecznościowych (TikTok, Instagram) zajmuje się Tears of Joy, a za planowanie i zakup mediów odpowiada OMD.