Otwarciu towarzyszyła akcja promocyjna, która ze względu na pandemię niemal w całości została przeniesiona do internetu. W ramach obchodów można było wziąć udział w facebookowym konkursie: uczestnicy walczyli o nagrody rzeczowe oraz vouchery na zakupy w sieci Duży Ben. Dodatkowo mieszkańcom okolic nowego marketu rozdano ulotki i kupony rabatowe do zrealizowania podczas zakupów w Dużym Benie.
Duży Ben pierwszy swój market otworzył w 2016 r. w Poznaniu, od tego czasu marka pojawiła się już w 73 miastach. W ramach ekspansji sieć musiała sprostać nie tylko lokalnej konkurencji sklepów specjalistycznych, ale też ogólnopolskim sieciom sklepów convenience i dyskontów, które również oferują alkohol. Unikatową wartością stało się połączenie charakteru sklepu convenience z cechami sklepu specjalistycznego, co zostało kanwą rebrandingu i nowego pozycjonowania Dużego Bena w 2018 r. Wtedy sieć postawiła też na ekspansję poprzez wejście do nowych regionów: lubuskiego, dolnośląskiego, śląskiego i łódzkiego, a obecnie zdobywa klientów w Warszawie. Proces ten przyspieszył jeszcze bardziej w pandemii – w drugim półroczu 2021 r. Duży Ben otworzył 50 nowych lokalizacji. Przedstawiciele sieci zapowiadają utrzymanie tempa ekspansji również w bieżącym roku.
Zobacz również
Żeby dotrzeć do jeszcze szerszego grona klientów, w roku 2022 planowana jest bardzo dynamiczna ekspansja i wchodzenie do nowych regionów, w których sieć nie jest jeszcze obecna – mówi Dawid Kula, dyrektor generalny sieci Duży Ben.
V&P wspiera sieć kompleksowo w obszarach strategii, kreacji, produkcji reklamowej oraz w organizacji akcji promocyjnych. V&P przygotowała również program lojalnościowy Ekipa Dużego Bena, który obecnie liczy już 350 tysięcy uczestników, a co miesiąc przystępuje do niego średnio 10 tysięcy nowych.
W naszych działaniach mocno wykorzystujemy wiedzę o klientach sieci: analizujemy ścieżki zakupowe, uczestnictwo w promocjach i postrzeganie marki. Dzięki temu udało nam się stworzyć charakterystyczny język komunikacji, który przyciąga nowych klientów w oparciu o kluczowe dla konsumentów elementy oferty marki Duży Ben – mówi Arkadiusz Legoń, head of concept w dziale strategii V&P odpowiedzialny za markę.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
V&P i Duży Ben organizują również mniej standardowe działania – w 2019 r. ustanowiono Dzień Kapsla, w ramach którego sieć zaprosiła Poznaniaków do sprzątania brzegów Warty z kapsli. Efektem akcji był billboard stworzony z zebranych kapsli. Kampania ta zdobyła wyróżnienie w konkursie „Kreatura”. Dzień Kapsla jest od tamtej pory co roku wykorzystywany w komunikacji marki. Podczas zeszłorocznej edycji zebrano 340 000 kapsli.
Słuchaj podcastu NowyMarketing