DXP – czym jest, jak działa i dlaczego jest kluczowe dla twojej firmy?

DXP – czym jest, jak działa i dlaczego jest kluczowe dla twojej firmy?
Platformy DXP na dobre zrewolucjonizowały rynek marketingu na świecie. Możliwość łatwego zarządzania treściami, bezpośredniego dotarcia do klienta i dopasowania treści do konkretnych potrzeb sprawiają, że DXP jest nie tylko teraźniejszością, ale też przyszłością marketingu.
O autorze
2 min czytania 2023-11-13

Współczesny internet oferuje właściwie nieograniczone możliwości dotarcia do potencjalnego klienta. Taka sytuacja sprawia, że prowadzenie biznesu może wydawać się łatwiejsze niż kiedykolwiek, jednak niesie też ze sobą wiele niebezpieczeństw. Jednym z nich jest niedopasowanie oferty do odbiorcy mogącego przynieść firmie największe zyski. Odpowiedzią na ten problem jest DXP (Digital Experience Platform), czyli platformy umożliwiające firmom optymalizację cyfrowej podróży i doświadczeń klientów, a także zarządzanie wszystkimi treściami i kampaniami w jednym miejscu.

Skąd się wzięły platformy DXP?

Powstanie DXP wiąże się bezpośrednio z istnieniem oprogramowania typu CMS (Content Management System) i WEM (Web Expierience Management System). Użytkownicy platform DXP mogą nie tylko tworzyć treści publikowane następnie w witrynie, ale także m.in. płynnie przesyłać stworzony content między wybranymi urządzeniami, zarządzać nimi oraz łatwo dopasowywać wygląd strony zarówno do potrzeb urządzeń mobilnych, jak i innych i stacjonarnych.

Dlaczego platformy DXP to przyszłość marketingu?

Wśród zalet rozwiązania, jakim jest DXP, z pewnością warto wymienić następujące:

  • możliwość łatwego integrowania treści pochodzących z różnych źródeł, np. treści z CMS, systemów PIM służących do zarządzania informacją produktową, analitycznych, e-commerce, etc.
  • udoskonalanie tworzonych treści pod kątem SEO i stosowanie zintegrowanych narzędzi (np. Siteimprove),
  • integrację systemów e-commerce i kluczowych elementów sklepów internetowych (np. koszyków zakupowych),
  • wspieranie działań związanych z analityką internetową,
  • upraszczanie współpracy wewnątrz firmy oraz z podmiotami zewnętrznymi, a co za tym idzie – udoskonalanie przepływu informacji na poszczególnych poziomach.

Platformy DXP – must have dla e-commerce

Rozwiązanie, jakim jest DXP, niesie ze sobą wiele możliwości usprawniających wykonywanie codziennych zadań marketingowca. DXP sprawdzi się zarówno w kontekście branży e-commerce, podróżniczej, bankowej, jak i ubezpieczeniowej czy mediowej. Różnorodność zastosowania DXP to bez wątpienia jedna z kluczowych zalet tego rozwiązania.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Platformy DXP dają swoim użytkownikom możliwość:

  • personalizacji doświadczeń poszczególnych użytkowników,
  • maksymalizacji efektów kampanii i zwrotów z inwestycji,
  • kontroli tworzonych produktów i katalogów,
  • planowania publikacji treści,
  • tworzenia treści raz, a następnie publikowania jej w wielu miejscach (np. na kanałach mediów społecznościowych, w aplikacjach, w witrynach internetowych).
  • uzyskania niezależności od działu IT, ponieważ wprowadzanie zmian na stronie staje się znacznie prostsze z rozwiązaniem, jakim jest DXP.

3x Z, czyli zainteresuj, zdobądź, zatrzymaj

Działania podejmowane na platformach DXP to prosta droga do zainteresowania, zdobycia i zatrzymania klienta na stronie internetowej. Stąd tylko krótka droga do konwersji, będącej przecież celem wszystkich działań internetowych w obszarze cyfrowym.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Budowanie lojalności wśród nowoprzybyłych klientów to kolejny punkt obowiązkowy dla wszystkich odpowiedzialnych za marketing internetowy. Dzięki rozwiązaniu, jakim jest DXP, możliwe staje się tworzenie i promowanie bardziej spójnych, a jednocześnie różnorodnych oraz zaangażowanych treści przy jednoczesnym maksymalnym uproszczeniu procesów zarządzania nimi.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Innymi słowy, platformy DXP to miejsca, w których możliwe staje się jednoczesne zarządzanie działaniami reklamowymi wielu firm i marek.

DXP – dostępna na wyciągnięcie ręki

Choć różnorodne możliwości, jakie dają platformy DXP, wydają się dopiero zapowiedzią przyszłości, w rzeczywistości są dostępne już dziś.

Założona w Szwajcarii w 1997 roku firma Magnolia umożliwia zbudowanie komponowalnego DXP dostosowanego do Twoich rzeczywistych potrzeb. Ujednolicając unikalny stos technologii – od starszych systemów, po najnowszą technologię martech – Magnolia pomaga tworzyć w pełni zintegrowane doświadczenia klientów i przyspiesza dostarczanie rozwiązań cyfrowych.

Pobierz bezpłatną publikację i dowiedz się:

  • czym jest i jak działa DXP,
  • jak możesz uprościć proces tworzenia treści dzięki wykorzystaniu funkcji komponowalnych,
  • jak wybrać odpowiedni dla Twoich potrzeb biznesowych DXP,
  • jak połączyć wszystko w jednej platformie – od treści, analiz, SEO, przez personalizację i automatyzację aż po kwestie społecznościowe i mobilne.

Artykuł reklamowy powstały we współpracy z Magnolia.