Dzień Dziecka, obchodzony w Polsce 1 czerwca od ponad 50 lat, kojarzy się uczniom szkół podstawowych z prezentami, zabawami i czasem spędzonym wspólnie z rodzicami. Z tej okazji Gemius postanowił sprawdzić, jakimi tematami interesują się internauci w wieku od 7 do 12 lat. Pod uwagę wzięto dane z pierwszego kwartału 2015 roku.
Ponad 2 miliony dzieci w wieku 7–12 lat to internauci
Dane pokazują, że niemal co dziesiąty internauta (9,4 proc.) to osoba między 7 a 12 rokiem życia. Oznacza to, że w sieci surfuje ponad 2 mln dzieci w tym wieku.
Zobacz również
Surfują, by grać
Okazuje się, że najmłodsi internauci najchętniej zaglądają na strony poświęcone rozrywce dla dzieci, grom komputerowym oraz grom online.
- Na stronach WWW z rozrywką adresowaną do dzieci internauci między 7 a 12 rokiem życia stanowią średnio jedną piątą wszystkich użytkowników (19 proc.). Najpopularniejszą stroną z tej kategorii jest Cartoonnetwork.pl, na drugim miejscu jest Gralandia.pl, a na trzecim Disney.pl.
- Strony z grami komputerowymi odwiedza średnio niemal co drugi internauta w wieku od 7 do 12 lat (45 proc.). Na omawianych stronach stanowią oni średnio 16 proc. użytkowników. Najbardziej popularną stroną w tej kategorii tematycznej jest Starstable.com, a drugie miejsce należy do Worldoftanks.eu. Na podium znalazła się również strona Wargaming.net.
- Z kolei na strony z grami online zagląda na średnio ośmiu na dziesięciu użytkowników sieci z tej grupy wiekowej. Stanowią oni przeciętnie 13 proc. wszystkich internautów odwiedzających strony z grami online. Wśród nich najpopularniejszą okazała się Gry.pl, drugie miejsce zajęła Gameforge.com, a trzecie Gry-online.pl.
O badaniu Megapanel PBI/Gemius
Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego w sposób ciągły od ponad 10 lat przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują popularność stron WWW oraz związanych z nimi profili społeczno-demograficznych internautów.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron WWW i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, jakimi dysponują. Więcej o badaniu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing