Do tej pory odbiór w sklepie stacjonarnym możliwy był wyłącznie dla zamówień z oferty Empiku. Teraz firma rozszerza tę metodę dostawy na zamówienia od sprzedawców zewnętrznych, wystawiających swoją ofertę na Empik.com.
– Odkąd otworzyliśmy Empik.com na zewnętrznych sprzedawców, naszym priorytetem było zapewnienie klientowi spójności doświadczenia zakupowego. Możliwość odbioru zamówień z Empik marketplace w salonach stacjonarnych jest więc dla nas kolejnym kamieniem milowym, a pomyślnie przeprowadzony pilotaż tylko potwierdził, że tego właśnie oczekują klienci. Korzystają na tym również sprzedawcy – sklepy, których oferta objęta jest nową usługą, notują nawet 100% wzrost sprzedaży. Dziś możemy powiedzieć, że jesteśmy jedynym prawdziwie omnikanałowym marketplacem w Polsce i mamy w tym obszarze kolejne ambitne plany – tłumaczy Mirek Drab, Dyrektor Marketplace w Empiku.
Zobacz również
Najkorzystniejsza metoda dostawy
Klienci mogą odbierać zamówienia z marketplace w ponad 350 salonach Empik i Papiernik by Empik. Nową formą dostawy objęte są wszystkie kategorie dostępne na Empik.com, takie jak Dom i Ogród, Zabawki, Zdrowie i Uroda, Moda, Elektronika, AGD, Supermarket i wiele innych. Na ten moment opcja „odbierz w salonie” dostępna jest dla ponad 100 tys. produktów z oferty marketplace i liczba ta rośnie z tygodnia na tydzień. Dostawa do sklepów nie dotyczy jednak zamówień wielkogabarytowych.
Empikomaty, czyli kolejne inwestycje w logistykę
Empik stawia na dalszy rozwój tej formy dostawy klientów i testuje własne automaty paczkowe. Empikomaty pozwalające na jeszcze szybszy i bezkontaktowy odbiór zamówień stanęły w 4 wybranych salonach: Legionowo Piłsudskiego, Warszawa Wola Park, Grudziądz Alfa i Włocławek City.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Na ten moment pilotażem objęta jest oferta własna Empiku. W obecnej fazie testów klient nie ma jeszcze możliwości wyboru dostawy do automatu paczkowego na ścieżce zakupowej. Jednakże, jeśli zamówienie z odbiorem w salonie spełnia podstawowe kryteria, takie jak wymiary, liczba sztuk czy forma płatności, zostanie ono umieszczone w skrytce Empikomatu.
Zdjęcia: mat. pras.
PS „Witaj w klubie” – nowa platforma komunikacji Empiku
15 lipca 2024 roku Empik startuje z nową platformą marki i kampanią wizerunkową obejmującą szerokozasięgowe działania TV, radio, digital, media społecznościowe, OOH i direct marketing. Idea kreatywna „Witaj w klubie” jest związana z tożsamością i dziedzictwem marki umożliwiającej klientom różnorodne spędzanie wolnego czasu