Wideo promuje koszykówkę jako sport powszechny, który rozwija pasję i buduje więzi społeczne.
– Ten film to hołd dla wszystkich, którzy kochają koszykówkę. Zbliżający się Eurobasket 2025 jest ogromną szansą, by zainteresować tą wspaniałą dyscypliną kolejne osoby, dlatego pokazujemy piękno i wielowymiarowość tego sportu – mówi Grzegorz Bachański, prezes Polskiego Związku Koszykówki.
Zobacz również
Premiera filmu zbiega się z inauguracją Eurobasketu 2025, który już za kilka dni rozpocznie się w Polsce, na Cyprze, w Finlandii i na Łotwie. Emocjonalny spot pokazuje wielowymiarowy charakter tej dyscypliny – od dziecięcych zabaw gumową piłką, przez koleżeńskie gry, aż po profesjonalne rozgrywki, podkreślając rolę basketu w budowaniu relacji poprzez sport. Pokazuje również, że koszykówka jest dostępna dla każdego i może być częścią codziennej aktywności fizycznej.
– Zależy nam, żeby w tym projekcie pokazać autentyczną energię tej dyscypliny. To produkcja utrzymana w aktualnych trendach, która pozwala dotrzeć do młodych ludzi i zainspirować ich do gry w koszykówkę – podkreśla Lidia Kołucka, dyrektor wykonawcza ds. sponsoringu Orlen.
Apps in ChatGPT: nowy krok OpenAI [OPINIE]
„Ślady na spalonym asfalcie, ludzie na całe życie i marzenia, których nie da się zgasić” – kamera prowadzi widza przez różne miejsca związane z basketem w Polsce: osiedlowe boiska, szkolne sale i nowoczesne hale. W filmie występują zarówno dzieci i amatorzy, jak i zawodnicy oraz koszykarze na wózkach.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W projekt zaangażowany został O.S.T.R., jeden z najpopularniejszych polskich raperów, który skomponował muzykę, przygotował tekst narracji i użyczył głosu w spocie.
Akcja #dziekizadobrybasket
Spot „Dzięki za dobry basket” będzie promowany zarówno w mediach społecznościowych, jak i na nośnikach zewnętrznych.
Równolegle PZKosz i ORLEN uruchamiają akcję #dziekizadobrybasket, zachęcając kibiców do dzielenia się w mediach społecznościowych swoimi historiami związanymi z koszykówką.
W ramach kampanii do współpracy zostaną zaproszeni również internetowi twórcy i przedstawiciele innych sportowych dyscyplin, wzmacniając zasięg i angażując różne grupy odbiorców.
Producentem kreatywnym filmu jest Karolina Podhorodecka, założycielka agencji Polecam. Produkcję filmu powierzono domowi produkcyjnemu F25. Za reżyserię odpowiada Michał Sierakowski, nadzór artystyczny nad projektem sprawował Filip Połoska.