Z badania firmy doradczej Deloitte „Zakupy świąteczne 2012” wynika, że Polacy są mistrzami w tzw. ‘cross-channel’, czyli szukaniu ofert w Internecie i sklepach stacjonarnych. W tym roku na bożonarodzeniowe prezenty, jedzenie oraz spotkania z najbliższymi polska rodzina wyda ok. 1280 zł, czyli prawie o 12% więcej w porównaniu z wydatkami na Gwiazdkę 2011.
Podczas ogólnopolskiego badania „O czym marzy mama” przeprowadzonego przez agencję Streetcom przy współpracy z portalem Mamo Pracuj, matki wskazywały jako najbardziej pożądane następujące prezenty: wycieczka we dwoje w wybrane miejsce (24%), kolacja we dwoje (10%), zabiegi kosmetyczne (9%), kwiaty (7,4%), ubrania/bielizna (7%), książki, zegarek/biżuteria (6,3), perfumy i kosmetyki (6%), laptop, telefon lub inny sprzęt elektroniczny (5%), samochód (4%). Sprzęty domowe (np. żelazko, odkurzacz, garnki) i artykuły spożywcze – aż 33% matek wskazało je jako najgorszą grupę prezentów. Wśród najmniej lubianych przedmiotów często wymieniane były także wazony i bibeloty (14,5%). Kolejna kategoria najgorszych pomysłów to sprzęt erotyczny: aż 13 % kobiet wskazało, że nie chciałoby go otrzymać.
Zobacz również
Wskazówki, co robić, by zakupy były udane, a prezenty dotarły na czas przygotował także zespół porównywarki cen Nokaut.pl. Mamy nadzieję, że informacje pomogą wybrać wspaniałe świąteczne prezenty.
W akcji Dzień Darmowej Dostawy 2012 bierze udział ponad 1800 sklepów – poniżej subiektywny wybór, tych które zwróciły naszą uwagę swoim designem, nazwą lub logotypem. Pełna lista uczestników dostępna jest na stronie dziendarmowejdostawy.pl.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell