Upoluj bilet na Ninja Summit 2025 [KONKURS]

Upoluj bilet na Ninja Summit 2025 [KONKURS]

Upoluj bilet na Ninja Summit 2025 [KONKURS]

Ninja Summit to wydarzenie, którego nie mogą przegapić marketerki i social media managerki – networking, praktyczna wiedza i triki, które naprawdę działają. Sprawdź, jak zdobyć wejściówkę.

SPRAWDZAM

„Dzień na U”: Fundacja Rak’n’Roll apeluje do kandydatów na prezydenta o wprowadzenie dnia wolnego przeznaczonego na badania zdrowotne

„Dzień na U”: Fundacja Rak’n’Roll apeluje do kandydatów na prezydenta o wprowadzenie dnia wolnego przeznaczonego na badania zdrowotne
Systemowe wprowadzenie do kodeksu pracy jednego dodatkowego dnia płatnego urlopu, aby każdy mógł zadbać o swoje zdrowie – to jeden z celów kampanii „Dzień na U”, realizowanej przez Fundację Rak’n’Roll. Organizacja apeluje do kandydatów na Prezydenta RP o dopisanie propozycji do swoich programów.
O autorze
2 min czytania 2025-05-06

Regularne badania pozwalają cieszyć się pełnią życia i realizować swoje pasje, a w przypadku wykrycia nieprawidłowości – na szybką i skuteczną interwencję. Mimo to, zgodnie z badaniem „Zdrowie i zachowania prozdrowotne Polaków”, przeprowadzonym we wrześniu 2024 r. przez ośrodek badania opinii publicznej CBOS, zaledwie ok. jedna trzecia dorosłych, częściej niż raz w roku wykonuje profilaktyczne badania medyczne lub zapobiegawczo odwiedza dentystę. Wśród licznych wymówek prym wiedzie brak czasu.

Z odpowiedzią na to wyzwanie przychodzi zainicjowana już w 2019 r. przez Fundację Rak’n’Roll. Wygraj Życie! kampania „Dzień na U”, zachęcająca do regularnego wykonywania badań profilaktycznych. 

Fundacja wzywa kandydatów startujących w wyborach prezydenckich do zawieszenia na jeden dzień działań związanych z kampanią. Celem przerwy ma być sprawdzenie stanu swojego zdrowia, a także wpisanie „Dnia na U” – pełnopłatnego, powszechnie dostępnego dnia wolnego przeznaczonego na profilaktykę – do programu kandydatów.

Organizacja poprzez swój apel zachęca kandydatów do pokazania na swoim przykładzie czym jest „Dzień na U” i dlaczego warto wpisać go w swój program wyborczy, tak, by mógł z niego skorzystać każdy Polak. Poprzez inicjatywę Fundacja zachęca, aby tego dnia kandydaci zamiast badać opinię publiczną, zbadali swój stan zdrowia oraz wyjątkowo nie odpowiadali na pytania dziennikarzy, tylko te kierowane przez lekarzy. Organizatorom akcji zależy, by poprzez zainicjowanie zmian legislacyjnych dających każdemu Polakowi dodatkowy, płatny „Dzień na U” potwierdzić zdrowie lub zwiększyć szanse na wyleczenie i znacznie obniżyć koszty opieki zdrowotnej.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Dostęp do badań profilaktycznych nie powinien być luksusem. To podstawowe prawo każdego obywatela, dlatego obowiązkiem głowy państwa jest dołożenie starań, aby profilaktyka zajęła należne jej miejsce – zarówno w debacie publicznej, jak i systemowej. Musimy pamiętać, że inwestycja w profilaktykę to zysk dla całego społeczeństwa w długiej perspektywie czasu. Dzięki regularnym badaniom, szczepieniom, ale także dbaniu o zdrowy styl życia, jesteśmy bardziej szczęśliwi, żyjemy dłużej i lepiej. Profilaktyka umożliwia także znaczące ograniczenie kosztów związanych z leczeniem oraz zmniejszenie strat wynikających z absencji pracowników. Warto podkreślić, że badania profilaktyczne są coraz bardziej dostępne – nie tylko w ramach kolejnych akcji organizowanych przez Ministerstwo Zdrowia, ale także ogólnodostępnych kampanii społecznych. Należy teraz jeszcze zaoferować Polkom i Polakom ważny element – czas – niezbędny na skorzystanie z tych narzędzi, by mogli bez obaw o nieobecność w pracy zadbać o potwierdzenie swojego zdrowia – powiedziała Marta Bednarek z Fundacji Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, inicjatora kampanii „Dzień na U”.

Szczegóły kampanii dostępne są na stronie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się