„Dziewczyny się nie tłumaczą” – odważny finał kampanii Wysokieobcasy.pl

O autorze
1 min czytania 2023-09-11

Trwająca od 10 sierpnia br. kampania promocyjna serwisu Wysokieobcasy.pl pod hasłem „Dziewczyny się nie tłumaczą” miała swój finał w środę, 6 września. Ulicami Warszawy przejechał samochód reklamowy MobiJet z postulatami dotyczącymi praw reprodukcyjnych, rodzin nieheteronormatywnych, a także swobody korzystania ze środków antykoncepcyjnych. Postulaty zostały zaprezentowane m.in. pod oknami instytucji rządowych i kościelnych.

Hasło i kreacje kampanii „Dziewczyny się nie tłumaczą” serwisu Wysokieobcasy.pl zostały zaprezentowane w różnych miejscach w Warszawie: przed Ministerstwem Edukacji i Nauki, Ministerstwem Rodziny i Polityki Społecznej, Ministerstwem Sprawiedliwości, Ministerstwem Zdrowia oraz pod siedzibą Telewizji Polskiej, Sejmu, Instytutu na rzecz Kultury Prawnej Ordo Iuris, Konferencji Episkopatu Polski, Trybunału Konstytucyjnego, a także pod siedzibą Prawa i Sprawiedliwości.  

– To ministerstwa i instytucje, które chcą wpływać na życie kobiet w Polsce i rozliczać je z tego, co robią i jak żyją – uzasadnia swój wybór redakcja „Wysokich Obcasów”. – Nie zgadzamy się na to.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dziennikarki i dziennikarze „Wysokich Obcasów” codziennie konfrontują szkodliwe schematy i pokazują historie bohaterek, które się z nich wyzwoliły. Psychoterapeutka Ewa Woydyłło w rozmowie z Agnieszką Urazińską na łamach serwisu Wysokieobcasy.pl mówi:

 – Na szczęście, mimo opresyjnej polityki, religii i prawa, kobiety w naszym kraju uwalniają się od towarzyszącego im przez wiele lat wstydu. Widzimy to w naszych bohaterkach i czytelniczkach i będziemy o tym mówić i pisać, żeby bezwstydnie odebrać władzę naszym oprawcom. Nie będziemy się ze swoich wyborów spowiadały klerowi, tłumaczyły politykom ani nikomu innemu.   

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kreacje reklamowe kampanii „Dziewczyny się nie tłumaczą” skupiają się na tematach takich jak: ciałopozytywność, różnica wieku w związku, publiczne karmienie piersią, miłość par nieheteronormatywnych, decyzja o nieposiadaniu dzieci czy walka o prawo do aborcji. Kampania została zrealizowana w internecie, w prasie (w tym m.in. na tradycyjnych i cyfrowych łamach „Gazety Wyborczej” oraz na profilach redakcji w mediach społecznościowych) oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej.